Moi!
Olen turkulainen markkinoinnin, viestinnän ja kirjoittamisen asiantuntija.
Innostuin vuoden 2009 syksyllä sisältömarkkinointi (content marketing) -termistä siksi, että siinä yhdistyy kätevästi kaksi intohimoani sisällöt ja markkinointi. Kun internet-julkaiseminen on samaan syssyyn kehittynyt melko helpoksi, ei ole sisältömarkkinoinnin voittanutta.
Kuluttajien väistellessä välkkyviä mainoksia uskon sisältöjen houkuttelevuuteen – jos niistä on todellista hyötyä. Markkinoinnin murroksessa sisältömarkkinoinnin vahvuus on siinä, että siihen voi liittää sekä internet-markkinoinnin että printtimedian – sisältöjä voi olla eri muodoissa ja tavoite pysyy silti samana – tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa, luottamusta ja uskottavuutta rakentavaa sisältöä.
Sosiaalinen media on luonnollinen osa nykyaikaista internet-markkinointia ja siksi oivallinen väline myös sisältömarkkinoinnissa.
Sosiaalinen media, ja internet ylipäänsä, on sellainen tutkimusmatkailun kultamaa, joka edellyttää asiantuntijalta jatkuvaa opiskelua kehityksessä mukana pysymiseeen.
Oma historiani noudattaa yleistä viestinnän historiaa kivikaudelta tähän päivään:
- 1970-luku: Kuvakirjoitusta
- 1980-luku: Kaunokirjoitusta
- 1990-luvun alku: Painotekniikkaa, kohopainosta offset-painoon
- 1990-luvun loppu: HTML- ja muita web-merkkauskieliä (sekä printtimediaa)
- 2000-luku: Web 2.0 ja sosiaalinen media
- 2010-luku: Sisältömarkkinointia oman yrityksen kautta
- 2020-luku: Järjestöviestintää, mm. Lihastautiliitto ry:ssä.
Yhteystiedot
Janne Ansaharju
p. 040 707 9839
janne@ansaharju.fi
Viimeisimmät kommentit