Kategoriat

Janne Ansaharju

Moi!

Olen turkulainen markkinoinnin, viestinnän ja kirjoittamisen asiantuntija.

Innostuin vuoden 2009 syksyllä sisältömarkkinointi (content marketing) -termistä siksi, että siinä yhdistyy kätevästi kaksi intohimoani sisällöt ja markkinointi. Kun internet-julkaiseminen on samaan syssyyn kehittynyt  melko helpoksi, ei ole sisältömarkkinoinnin voittanutta.

Kuluttajien väistellessä välkkyviä mainoksia uskon sisältöjen houkuttelevuuteen – jos niistä on todellista hyötyä. Markkinoinnin murroksessa sisältömarkkinoinnin vahvuus on siinä, että siihen voi liittää sekä internet-markkinoinnin että printtimedian – sisältöjä voi olla eri muodoissa ja tavoite pysyy silti samana – tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa, luottamusta ja uskottavuutta rakentavaa sisältöä.

Sosiaalinen media on luonnollinen osa nykyaikaista internet-markkinointia ja siksi oivallinen väline myös sisältömarkkinoinnissa.

Sosiaalinen media, ja internet ylipäänsä, on sellainen tutkimusmatkailun kultamaa, joka edellyttää asiantuntijalta jatkuvaa opiskelua kehityksessä mukana pysymiseeen.

Teen toiminimeni kautta internet-markkinointia yrityksille aina kotisivujen  ja markkinoinnin suunnittelusta myyvän sisällön tuotantoon  ja sosiaalisen median kouluttamiseen.

Oma historiani noudattaa yleistä viestinnän historiaa kivikaudelta tähän päivään:

  • 1970-luku: Kuvakirjoitusta
  • 1980-luku: Kaunokirjoitusta
  • 1990-luvun alku: Painotekniikkaa, kohopainosta offset-painoon
  • 1990-luvun loppu: HTML- ja muita web-merkkauskieliä (sekä printtimediaa)
  • 2000-luku: Web 2.0 ja sosiaalinen media

Yhteystiedot

Janne Ansaharju
p. 040 707 9839
janne@ansaharju.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *