Moi!
Olen turkulainen markkinoinnin, viestinnän ja kirjoittamisen asiantuntija.
Innostuin vuoden 2009 syksyllä sisältömarkkinointi (content marketing) -termistä siksi, että siinä yhdistyy kätevästi kaksi intohimoani sisällöt ja markkinointi. Kun internet-julkaiseminen on samaan syssyyn kehittynyt melko helpoksi, ei ole sisältömarkkinoinnin voittanutta.
Kuluttajien väistellessä välkkyviä mainoksia uskon sisältöjen houkuttelevuuteen – jos niistä on todellista hyötyä. Markkinoinnin murroksessa sisältömarkkinoinnin vahvuus on siinä, että siihen voi liittää sekä internet-markkinoinnin että printtimedian – sisältöjä voi olla eri muodoissa ja tavoite pysyy silti samana – tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa, luottamusta ja uskottavuutta rakentavaa sisältöä.
Sosiaalinen media on luonnollinen osa nykyaikaista internet-markkinointia ja siksi oivallinen väline myös sisältömarkkinoinnissa.
Sosiaalinen media, ja internet ylipäänsä, on sellainen tutkimusmatkailun kultamaa, joka edellyttää asiantuntijalta jatkuvaa opiskelua kehityksessä mukana pysymiseeen.
Teen toiminimeni kautta internet-markkinointia yrityksille aina kotisivujen ja markkinoinnin suunnittelusta myyvän sisällön tuotantoon ja sosiaalisen median kouluttamiseen.
Oma historiani noudattaa yleistä viestinnän historiaa kivikaudelta tähän päivään:
- 1970-luku: Kuvakirjoitusta
- 1980-luku: Kaunokirjoitusta
- 1990-luvun alku: Painotekniikkaa, kohopainosta offset-painoon
- 1990-luvun loppu: HTML- ja muita web-merkkauskieliä (sekä printtimediaa)
- 2000-luku: Web 2.0 ja sosiaalinen media
Yhteystiedot
Janne Ansaharju
p. 040 707 9839
janne@ansaharju.fi