Neljä syytä, miksi sisältömarkkinointi kannattaa aloittaa bloggaamalla.
Avainsana: yritysblogi
Hakukoneoptimoinnista kiinnostuneet bloggaajat seuraavat silmä kovana, miten Google fiksaa algoritmiaan suosimaan aina vaan pidempiä tekstejä. Muutama vuosi sitten suositukset olivat 300 – 500 sanaa. Nyt puhutaan jo tuhannen ja yhden sanan tarinoista. Pitäisikö tekstin olla yli 1200 sanaa? Osa bloggaajista on sitä mieltä, että Googlen algoritmeille voi antaa piut paut. Osa voi ja osa ei. […]
Miksi ihmeessä aloitit bloggaamisen?
Kysypä itseltäsi välillä, miksi oikeastaan teet tätä? Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet siirtymässä tuuribloggaamisesta tavoitteelliseen julkaisemiseen. Olet ehkä jo ennen ensimmäistäkään julkaisua asettanut itsellesi ja blogillesi näpsäkät tavoitteet. Työn touhussa tavoitemäärittelysi on saattanut unohtua pöytälaatikkoon tai peräti konsultin arkistoon. Kun olet löytänyt sen, sitä voi joutua täsmentämään tai on sopiva hetki kokonaan muuttaa kurssia.
Sosiaalinen media ei ole paikka, josta ensisijaisesti etsitään ostettavaa. Siksi yrityksellä pitää olla erikseen paikka, jonne löydetään ostoksille. Kaupanteko alkaa yleensä tiedonhankinnalla hakukoneesta. Tärkeää silloin on saada ”kauppapaikka” hakutulosten kärkipäähän. Tässä on Facebookilla, Twitterillä, Google plussalla ja LinkedInillä statistin rooli – ei merkityksetön, mutta vähäinen. Yhteisöpalveluilla on oma roolinsa ostoprosessissa. Nuoremmilla ikäluokilla merkitys on suurempi, […]
Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.