Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.
Kategoria: Facebook
Oikein tehty linkitys on hyvää palvelua ja helpottaa ostamista. Epäonnistunut linkki suututtaa klikkaajan. Ei siis ole ihan sama, miten linkität sisältöösi.
Älä ryhdy yrityksen Facebook-kaveriksi. Olemalla yrityksen kaveri luovutat henkilökohtaiset tietosi yrityksen käyttöön. Useimmat Facebook-käyttäjät ovat huolissaan yksityisyydestään ja yksityisyysasetuksistaan. Facebookin tiedetään keräävän käyttäjätietoja ja luovuttavan niitä yritysten markkinointikäyttöön. Yksi esimerkki tästä on Facebook-mainokset, joissa kerrotaan sen-ja-sen tykkäävän tästä-ja-tästä sivusta. Edelleen on olemassa paljon yrityksiä, joilla on Facebook-sivun sijasta Facebookin henkilöprofiili. Näistä yrityksistä ei voi ”tykätä” […]
– Matkatoimiston myynti romahti, kun fanimäärä kasvoi Facebookissa. Näin kertoi tiistaina 3.4.2012 Savon Sanomien haastattelema myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Taloussanomat otsikoi aiheen melko raflaavasti: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”. Ymmärrän vetävän otsikon tärkeyden, mutta eikö nyt yleistetty vähän liikaa? Todellisuudessa kysymys on siitä, että sosiaalisessa mediassa saa mitä tilaa. Jos fanit ovat tykänneet erikoistarjousten ja etujen […]
Minulta on peräkkäisinä päivinä kysytty useaan kertaan, miten Facebook-ryhmästä saisi tehtyä sivun? Siihen ei ole olemassa samanlaista työkalua kuin profiilin muuttamiseen sivuksi. Siitä huolimatta ryhmä on joskus vaihdettava sivuksi. Tätä pähkäillään yllättävän usein, koska Facebookin alkuaikoina luotiin paljon ryhmiä – ennen kuin sivuja oli tai niitä ymmärrettiin käyttää.