Taloustutkimuksen Verkon sisällöt -tutkimuksen mukaan yritysten verkkoviestintä on tylsää. Tylsää tai ei, ei tarvita kovin kattavia tutkimuksia, kun voi havaita nettisivujen sisältöjen olevan retuperällä. Sivuilla ei välttämättä ole yhtään järkevää, myyntiä edistävää, lausetta. Syy huonoon sisältöön ei ole pelkästään huolimattomuus. Hyvän sisällön tuottaminen on vaikeaa. Siihen tarvitaa aikaa ja vaivaa, usein jopa rahaa. On paljon […]
Kategoria: Nettisivut
Hakukoneystävällinen on sana, joka vilistelee erilaisten nettisivukoneiden ominaisuusluetteloissa. Kuitenkin osa julkaisujärjestelmistä on suorastaa hakukone-epäystävällisiä. Minulle soitti muutama viikko sitten yrittäjä, joka oli ostanut vuodeksi kotisivupaketin ja valitteli, etteivät sivut näy hakukoneissa 3 kuukauden jälkeen. Kotisivun piti olla hakukoneystävällinen. Kun yrityksellä on nettisivut, eikä niiden pitäisi löytyä Googlesta? kyseli yrittäjä. Kyllä ja ei. Sehän niiden tarkoitus on, […]
Nettisivustosi joko on tai ei ole hakukoneystävällinen. Jossain tapauksissa kysymys on asetuksista, mutta toisinaan syynä hakukonevihamielisyyteen on pysyvä ominaisuus. Jos hakukonevihamielisyys on sivustosi ominaisuus, kannattaa järjestelmä laittaa heti vaihtoon.
Kotisivujen tekijöitä on joka niemessä ja notkelmassa – isoja ja pieniä – koneita ja nyrkkipajoja. Mistä tietää kehen voi luottaa ja kuka on huijari? Onko koolla väliä kotisivujen valmistuksessa? Katleena Kortesuo kirjoitti 4.10.2011 Aucorin blogiin vieraskynäkirjoituksen otsikolla Yrittäjä on yrittäjälle susi. Susiksi ja nyrkkipajoiksi Katleena kutsui kotisivujen tekijöitä, joiden vääntämillä sivuilla on ”suttuiset kuvat, epämiellyttävä […]
Kuvien hakukoneoptimointi on välttämätöntä, sillä hakukoneet eivät näe kuvia. Ne osaavat lukea vain tekstiä. On siis käytävä hommiin, jotta voisit saada kuvillesi näkyvyyttä. Kuvat ovat oleellista sisältöä netissä. Kuva voi kertoa yhdellä silmäyksellä sen, mitä ei selitetä tuhannella sanallakaan. Kun Google on sokea kuville, kuva tarvitsee kaverikseen ne tuhat sanaa.