Kategoriat
Bloggaaminen

Miksei asiantuntija uskalla kirjoittaa blogia?

Bongasin Amppareiden tiedeaiheisesta syötteestä Petri Riikosen Tiede-lehteen kirjoittamaan artikkeliin, jossa käsiteltiin asiantuntijan osallistumista nettikeskusteluun. Ilokseni Petri yhdisti luontevasti bloggaamisen nettikeskusteluun ja sosiaaliseen mediaan. Useinhan unohdetaan, että juuri blogit ovat sosiaalisen median aatelia. Siihen ne ilonaiheet sitten loppuivatkin. Muuten kirjoitus oli aika synkkä kuvaus siitä, miten netissä jyllää pseudotiede ja käärmeöljykauppa. Näillä ajatuksilla ei ole mikään ihme, […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Asiakaskokemuksen johtaminen lisää arvoa asiakkaalle ja yritykselle

Elokuussa Ystäväyrittäjyys-sivulla Facebookissa kyseltiin, mikä tekee yrityksestäsi erityisen? Kahdeksesta kommentoijasta puolet vastasi, että hän, yrittäjä, tai yritys sinällään, ovat erityisiä. Totta mooses jokainen meistä on erilainen ja jokainen yritys on erilainen, kun läheltä katsotaan. Minusta se ei kuitenkaan riitä erottumaan tiukassa kilpailutilanteessa. Esittelin eräälle asiakkaalleni nettileiskaa, jossa liikemerkin (puhekielessä logo) paikka oli, toimeksiannon mukaisesti samallalailla […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Ymmärrä asiakastasi – asiakkaasi ymmärtää sinua

Markkinoinnin ydin on siinä, että ymmärrät, mitä asiakkaasi ymmärtää. Jos asiakkaasi ei ymmärrä tuotteesi tai palvelusi hienouksia, todennäköisesti sinä et ymmärrä hänen ajatteluaa ja tarpeitaan. Saadaksesi tuotteesi kaupaksi ja palvelusi myydyksi sinun on tiedettävä, mitä asiakkaasi ajattelee. Kyllä, sinun on oltava ajatusten lukija. Ilman sitä taitoa et pysty myymään mitään. Ilman ajatusten lukua tuotteesi ja […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Mobiilia sisältömarkkinointia: 4 esimerkkiä etätyöstä sisällöntuotannossa

  Internet ja mobiililaitteet ovat vapauttaneet sisällöntuottajat tekemään etätyötä melkein missä vain. Toki sisällöntuotantoa on voinut tehdä aiemminkin kentällä, mutta nyt se on mahdollista ilman suuria investointeja ja raskasta kalustoa. Neljä yrittäjää ovat päättäneet hyödyntää näitä mahdollisuuksia – kaikki hieman eri tavalla.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältöstrategia on sisältömarkkinoinnin sydän ja keuhkot

Sisällöntuotannon on oltava strategista, jotta sillä on liiketaloudellista merkitystä. Ilman strategiaa ja suunnitelmallisuutta sisällön vaikutukset ovat täysin sattuman varassa. Sehän ei sovi vakavasti otettavan markkinoinnin pirtaan. Myynnissä ja markkinoinnissa ei ole tapahtunut mitään uutta sitten Suuren kivisodan. Oleellista niissä on edelleen suunnitelmallisuus ja sinnikäs suunnitelman toteuttaminen. Sisältömarkkinointi ei poikkea tästä mitenkään.