Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Mobiilia sisältömarkkinointia: 4 esimerkkiä etätyöstä sisällöntuotannossa

  Internet ja mobiililaitteet ovat vapauttaneet sisällöntuottajat tekemään etätyötä melkein missä vain. Toki sisällöntuotantoa on voinut tehdä aiemminkin kentällä, mutta nyt se on mahdollista ilman suuria investointeja ja raskasta kalustoa. Neljä yrittäjää ovat päättäneet hyödyntää näitä mahdollisuuksia – kaikki hieman eri tavalla.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Yksi sana löytyy hakukoneella paremmin kuin tuhat kuvaa

Kuvien hakukoneoptimointi on välttämätöntä, sillä hakukoneet eivät näe kuvia. Ne osaavat lukea vain tekstiä. On siis käytävä hommiin, jotta voisit saada kuvillesi näkyvyyttä. Kuvat ovat oleellista sisältöä netissä. Kuva voi kertoa yhdellä silmäyksellä sen, mitä ei selitetä tuhannella sanallakaan. Kun Google on sokea kuville, kuva tarvitsee kaverikseen ne tuhat sanaa.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Mistä ilmaisia kuvia blogiin?

Kuvat ovat kiva lisä blogikirjoitukseen, mutta harvalla on sopivia omasta takaa. Netti on tietysti pullollaan kuvia, mutta saako niitä käyttää? Tottahan toki, jos käyttäjä on antanut luvan. Aleksis Salusjärvi kyseli Verkkokirjoittamista ei arvosteta -kirjoitukseni kommenteissa kuvien käytöstä blogissa. Kokosin ajatuksiani asiasta. Suurin osa bloggaajista ei käytä kuvia julkaisuissaan. Kuvat voivat kuitenkin tuoda lisäinformaatiota ja ainakin […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Aitoa tai mielikuvitusta – kuvakin on sisältöä

Kuvat ovat tärkeää sisältöä – valokuvat, piirrokset, maalaukset, kaaviot, yms. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta tahattomasti tai tarkoituksella voi valehdella enemmän kuin miljoona sanaa.

Kuvien vaikutus voi olla suuri ja yllättävä. Siksi niitä on syytä käyttää harkiten.