Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Hakukoneystävällinen sivusto ei välttämättä näy hakutuloksissa

Hakukoneystävällinen on sana, joka vilistelee erilaisten nettisivukoneiden ominaisuusluetteloissa. Kuitenkin osa julkaisujärjestelmistä on suorastaa hakukone-epäystävällisiä. Minulle soitti muutama viikko sitten yrittäjä, joka oli ostanut vuodeksi kotisivupaketin ja valitteli, etteivät sivut näy hakukoneissa 3 kuukauden jälkeen. Kotisivun piti olla hakukoneystävällinen. Kun yrityksellä on nettisivut, eikä niiden pitäisi löytyä Googlesta? kyseli yrittäjä. Kyllä ja ei. Sehän niiden tarkoitus on, […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Varo hakkeria – pidä julkaisujärjestelmäsi päivitettyinä

Suurin osa nettisivuista on toteutettu julkaisujärjestelmällä. Niitä täytyy tietoturvasyistä päivittää jatkuvasti. Esimerkiksi WordPress-julkaisujärjestelmään tehtiin viime vuonna 10 erilaista päivitystä. Muutaman viikon sisällä olen joutunut korjailemaan hakkeroituja nettisivuja. Hakkereita ei voi täydellisesti estää, mutta niitä kannattaa ehkäistä mahdollisuuksien mukaan. Suurimmassa osassa nettisivuja tietoturvaan ei ole kiinnitetty mitään huomiota.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Kotisivut tuottamaan: Ole ystävällinen hakukoneille

Nettisivustosi joko on tai ei ole hakukoneystävällinen. Jossain tapauksissa kysymys on asetuksista, mutta toisinaan syynä hakukonevihamielisyyteen on pysyvä ominaisuus. Jos hakukonevihamielisyys on sivustosi ominaisuus, kannattaa järjestelmä laittaa heti vaihtoon.

Kategoriat
Nettisivut

Voiko kotisivuhuijariin luottaa ja tekeekö kone paremmat kuin nyrkkipaja?

Kotisivujen tekijöitä on joka niemessä ja notkelmassa – isoja ja pieniä – koneita ja nyrkkipajoja. Mistä tietää kehen voi luottaa ja kuka on huijari? Onko koolla väliä kotisivujen valmistuksessa? Katleena Kortesuo kirjoitti 4.10.2011 Aucorin blogiin vieraskynäkirjoituksen otsikolla Yrittäjä on yrittäjälle susi. Susiksi ja nyrkkipajoiksi Katleena kutsui kotisivujen tekijöitä, joiden vääntämillä sivuilla on ”suttuiset kuvat, epämiellyttävä […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Pidä ääntä itsestäsi – aloita podcasting

Podcast on helppo tapa jakaa äänitiedostoja. Podcastit ovat Amerikassa erittäin suosittuja. Suomessa aktiivisia podcasteja on vain muutama. Podcastin tekeminen onnistuu kotikonstein. Sisältömarkkinointi kulminoituu usein tekstiin. Tekstin julkaiseminen on helppoa ja monessa tapauksessa perusteltua. Kun suunnittelet sisältöstrategiaasi kannattaa pohtia myös muita vaihtoehtoja. Videota käsittelin kirjoituksessa, joka lähti soittomaikan tarpeista. Tekstin ja videon lisäksi on olemassa ääni. […]