Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa. Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat. Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.

Kategoriat
Markkinointistrategia

Onko brändisi vihainen, äidillinen vai flirtti?

Suuri osa erityisesti pienyrittäjistä pitää itseään erityisenä ja kilpailijoista erottavana tekijänä. Miksi yritykset sitten muistuttavat niin paljon toisiaan, kun kahta samanlaista yrittäjää ei ole olemassa? Oletko miettinyt, millaista brändiä olet rakentamassa? Jos et, olisiko syytä pysähtyä pohtimaan. Voisit erottua brändilläsi kilpailijoista. Tapasin viime torstaina Retoriikan kesäkoulussa vihaisen talouspäällikön. Niin, eivätkö kaikki talouspäälliköt ole vihaisia tai […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Markkinoinnissa painaa luomumerkki ja asiantuntijan sana

Luomutuotteita ei erota tavallisista eineksistä maistamalla. Markkinoinnilla on suuri merkitys siihen, mitä me pidämme hyvänä ja ravitsevana. Amerikkalaisessa Cornwallin yliopistossa todettiin, etteivät ihmiset pysty maistamaan luomua. Tutkimuksessa tarjottiin koehenkilöille kahdenlaisia jugurtteja, suklaakeksejä ja perunalastuja. Toisten väitettiin olevan luomutuotteita ja toisten kerrottiin olevan tavallista ruokaa. Todellisuudessa vaihtoehdot olivat täsmälleen samanlaisia perusmuonaa.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Henkilöbrändi on kuva vastaanottajan aivoissa

Brändi, imago, maine – lisään vielä mielikuvan – kertovat siitä, mitä mitä me ajattelemme jostain yrityksestä, tuotteesta, instituutiosta tai henkilöstä. Sisältömarkkinointi on mielikuvan luontia tai brändin rakentamista siinä, missä informaation jakamistakin. Esimerkiksi bloggaamalla piirrämme kuvaa seuraajiemme mieliin.

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Miksi Facebook-huijaus toimi?

Facebookissa levisi torstaina 18.3.2010 kulovalkean tavoin Ikean nimissä tehty Facebook-huijaus. Huijaus oli toteutettu fanisivuna, jonka nimi oli ”First 20,000 Fans Get a $1,000 IKEA Gift Card!!!”. Yhdessä hetkessä sivulla oli yli 19 000 fania. Itsekin menin samaan lankaa kuin moni muukin. Jos nyt yhtään muistan, taisi ennen minua olla vajaa 8 000 fania. Miksi me […]