Neljä syytä, miksi sisältömarkkinointi kannattaa aloittaa bloggaamalla.
Avainsana: sisältö
Sisältö ei ole enää kuningas
Sisältö ei ole kuningas, vaan nöyrä palvelija. Palvele sisällöllä asiakastasi kuin kuninkaallista.
Mistä tietää, onko sisältö arvokasta vai pelkkää tuubaa? Lukija on ainoa todellinen mittari. Vaikuttunut lähimmäinen on myyty – todennäköisesti tuotteesi ja palvelusikin.
Tein toukokuussa sopimuksen parturimestari Iitu Itäluodon kanssa Parturi Iitukka -sivuston hakukoneoptimoinnista. Kolme kuukautta vanha parturin sivusto ei näkynyt hakukoneissa ollenkaan. Iitu oli huolissaan syystä. Lupasin auttaa parhaani mukaan. Sopimuksemme oli osapuilleen tällainen: Jos saan Iitukan sivuston näkymään Googlen etusivulla 3 kuukaudessa valituilla hakulauseilla, Iitu maksaa palveluksesta sovitun korvauksen. Jos tulos ei toteudu, en veloita työstäni […]
Se on pelkkää retoriikkaa. Sanoja vähätellään ja jopa mollataan tällaisilla lausahduksilla. Todellisuudessa sanoilla ja sanavalinnoilla on edelleen suuri merkitys – olisiko jopa kasvava merkitys, eikä pienenevä, vaikka visuaalisuuden ja liikkuvan kuvan aikana voisi toisin luulla. Osallistuin eilen Retoriikan kesäkouluun. Puhujina oli seitsemän varsin erilaista ihmistä. Tilaisuutta voi varmaa hyvällä syyllä kutsua poikkitieteelliseksi, vaikka retoriikka-aihe yhdistikin kaikkia.