Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.
Avainsana: Facebook
Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]
– Matkatoimiston myynti romahti, kun fanimäärä kasvoi Facebookissa. Näin kertoi tiistaina 3.4.2012 Savon Sanomien haastattelema myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Taloussanomat otsikoi aiheen melko raflaavasti: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”. Ymmärrän vetävän otsikon tärkeyden, mutta eikö nyt yleistetty vähän liikaa? Todellisuudessa kysymys on siitä, että sosiaalisessa mediassa saa mitä tilaa. Jos fanit ovat tykänneet erikoistarjousten ja etujen […]
Tallenna Facebook-profiilisi tiedot
Facebook-profiilista voit ladata talteen lähes kaikki tietosi, mm. valokuvat, seinäkirjoitukset ja viestit. Tämä on näppärä toiminto, jos profiilissasi on sisältöä, jonka haluat varmuuskopioida. Lataa profiilitietosi
Kävijäseuranta, web-analytiikka on mainio tapa kerätä kävijöistä tietoa ja kehittää blogia – tai mitä tahansa verkkosivua. Minä käytän blogissani Google Analytics -kävijäseurantaa ja Facebook Share Statistic -lisäosaa. Toki blogissa voi tehdä paljon muitakin havaintoja, mutta tilasto on aina tilasto*. Olen kirjoittanut tätä blogia vuoden verran. Virallinen merkkipäivä oli lauantaina 22.1. Uskokaa tai älkää on todella […]