Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miksi sisältömarkkinointi epäonnistuu?

Sisällöntuotanto on sisältömarkkinoinnin tärkein ja vaikein osa-alue. Kampea itsesi onnistujien joukkoon kolmella askeleella. Pikavoitoista on turha uneksia, mutta uuttera työ palkitaan.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miten myyt tuotteita sisältömarkkinoinnilla?

Sisältömarkkinointi on asiakaslähtöistä markkinointia, mutta tuotteita kaupittelevan on pidettävä tuote keskiössä. Tuotteesi on vastaus asiakkaan kysymykseen. Sinun tehtäväsi on miettiä, mikä kysymys on. Rakenna sisältömarkkinointisi tuotteen ympärille.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Markkinointi ei ole hyväntekeväisyyttä

Hyväntekeväisyys voi olla hyvää markkinointia, mutta markkinointi ei ole hyväntekeväisyyttä. Markkinointi tähtää aina myyntiin – ennemmin tai myöhemmin. Hopper Advisors Oy:n Jani Virtanen kirjoitti Markkinointi & Mainonnassa sisältömarkkinoinnin kuplasta ja tarjosi tilalle auttamimarkkinointia. Tunnistan sisältömarkkinointi-termissä kuplan vaaran, mutta olisin vielä varovaisempi puhumaan markkinoinnista auttamisena. Siinä ei ole vaarana pelkkä kupla, vaan se vaikuttaa huijaukselta. Markkinoinnissa ei ole […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Äkätoimittaja haastattelee symppistä

Susanne Päivärinta haastatteli Timo Soinia Ylen Eurovaalitentissä. Susanne tankkasi Timolta ”lööppivastauksia”, eikä antanut suunvuoroa, kun haastateltava yritti taustoittaa vastaustaan. Timo näytti hyvältä. Susanne vaikutti epäkohteliaalta vänkyrältä. Olen törmännyt samaan ilmiöön aiemminkin. Yleensä poliitikkojen haastatteluissa, mutta sama kaava toistuu myös muissa yhteyksissä:

Kategoriat
Markkinointistrategia

Sisältömarkkinoinnin sanakirja: Markkinointi

Markkinointi ymmärretään usein kovin kapeasti mainostamiseksi. Mainostus on toki osa markkinointia, mutta vain kapea siivu. Uusin esimerkki väärinymmärryksestä on Yle Uutisten talousartikkelissa, joka on otsikoitu: Kolmannes myynnistä ilman euroakaan markkinointiin – pienyritykset syttyivät verkkokaupasta. Ingressissä sama meno pahenee: ”Parhaimmillaan nettimyynnistä voi saada haravoitua kasaan suurenkin osan liikevaihdosta ilman kalliita satsauksia markkinointiin.” Haastateltu yrittäjä kyllä suunnittelee yhteistyötä […]