Kategoriat
Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi kiinnostaa yrittäjiä

Hakukoneoptimointi mietityttää jatkuvasti yrittäjiä. Hyvä, kun sen tärkeys ollaan pikku hiljaa sisäistämässä. Osataanko sitä tai ollaanko siihen valmiita satsaamaan, on sitten eri juttu. Tiivistettynä voisi sanoa, että hakukoneoptimoinnissa ripotellaan sivustolla sopivassa suhteessa haluttuja hakusanoja. Ne ovat hakukoneen ruokaa. Hakukoneoptimointi vaatii aikaa tai rahaa. Hakukoneoptimointi vaatii jatkuvaa seurantaa. Varsinkin kilpailluilla termeillä sitä voidaan sanoa jopa vaikeaksi. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinoinnin sietämätön helppous

Epäilemättä sisältö on tämän vuosituhannen markkinoinnissa yksimielisesti ymmärretty kaikkein tärkeimmäksi. Ilman koskettavaa sisältöä mikä tahansa viestintätapa tai -kanava on pelkkää rautaa, bittiä tai perinteisesti paperia. Digitaalisesta viestinnästä on tullut helpompaa ja edullisempaa kuin paperisesta. Kuka tahansa voi ryhtyä julkaisijaksi, jopa merkittäväksi viestijäksi, muutamalla napin painalluksella. Ville Tolvanen kertoo blogissaan, kuinka maailmalla yritykset perustavat omia TV-kanaviaan. […]

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa. Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat. Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.

Kategoriat
Nettisivut

Paljastus: Miksi yritysten nettisivujen sisällöt ovat tylsiä?

Taloustutkimuksen Verkon sisällöt -tutkimuksen mukaan yritysten verkkoviestintä on tylsää. Tylsää tai ei, ei tarvita kovin kattavia tutkimuksia, kun voi havaita nettisivujen sisältöjen olevan retuperällä. Sivuilla ei välttämättä ole yhtään järkevää, myyntiä edistävää, lausetta. Syy huonoon sisältöön ei ole pelkästään huolimattomuus. Hyvän sisällön tuottaminen on vaikeaa. Siihen tarvitaa aikaa ja vaivaa, usein jopa rahaa. On paljon […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Googlen 3 muutosta parantaa sisältömarkkinoinnin tuloksia

Google ilmoitti hakukoneensa algoritmin muutoksista, jotka lisäävät sisältömarkkinoinnin merkitystä internet-markkinoinnissa. Laadukas, jatkuvasti päivittyvä ja autenttinen tekstisisältö on jatkossakin Googlen suosikki hakutuloksissa. Viimeisen vuoden aikana Google on vahvistanut runsaan sisällön ja jatkuvan päivittämisen merkitystä hakukoneoptimoinnissa. Uusimmista muutoksista ilmoitettiin 14.11.2011 Googlen blogissa. Googlen kehitys on ollut jo pitkään saman suuntaista, joten mitään erityisen mullistavaa ei mielestäni ole […]