Sisältö ei ole kuningas, vaan nöyrä palvelija. Palvele sisällöllä asiakastasi kuin kuninkaallista.
Avainsana: sisältöstrategia
Sisällöntuotanto on sisältömarkkinoinnin tärkein ja vaikein osa-alue. Kampea itsesi onnistujien joukkoon kolmella askeleella. Pikavoitoista on turha uneksia, mutta uuttera työ palkitaan.
Sisältömarkkinointi paperilla
Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014 -kyselytutkimuksen mukaan 23 prosentilla yrityksistä on dokumentoitu sisältöstrategia. Prosentti on todella alhainen siihen verrattuna, että 80 % yrityksistä ilmoittaa tekevänsä sisältömarkkinointia. Ehkä sisältömarkkinointia vaivaa sama suunnittelemattomuus kuin muutakin yritystoimintaa. Blogia voi kirjoitella ilman kirjallista suunnitelmaakin, mutta jo Facebookin järkevä päivittäminen tuntuu vaativan suunnitelmia ja sopimuksia sisällöistä ja tekijöistä. Mitä suuremmat tavoitteet […]
Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.
Epäilemättä sisältö on tämän vuosituhannen markkinoinnissa yksimielisesti ymmärretty kaikkein tärkeimmäksi. Ilman koskettavaa sisältöä mikä tahansa viestintätapa tai -kanava on pelkkää rautaa, bittiä tai perinteisesti paperia. Digitaalisesta viestinnästä on tullut helpompaa ja edullisempaa kuin paperisesta. Kuka tahansa voi ryhtyä julkaisijaksi, jopa merkittäväksi viestijäksi, muutamalla napin painalluksella. Ville Tolvanen kertoo blogissaan, kuinka maailmalla yritykset perustavat omia TV-kanaviaan. […]