Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Hyvä stand up -koomikko tuntee yleisönsä

Emma-gaalan 7.3.2014 juontava Niko Kivelä kertoi Puheen Aamu -ohjelmassa, mikä on hyvää stand up -komiikkaa ja mikä turhaa suun pieksemistä. Vastaus ei yllätä sisältömarkkinointiin perehtynyttä. Koomikko tietää, missä tilassa ollaan ja mitä siihen iltaan sopii. Hyvää stand up -komiikkaan ei ole se, että kerätään naurua. On toki kiva mennä saliin, jossa on paljon naurua, mutta […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Mentalistille töitä sisältömarkkinoinnissa

Sisältömarkkinointi on ajatuksen lukua etukäteen. Mentalisti Noora Karma antoi Arto Nybergin ohjelmassa näytteen, kuinka se käytännössä tapahtuu. Karma oli toimittanut saman päivän Uusimaa-lehteen isänpäiväonnittelun, jossa mainittiin Arto nybergin ajattelevan sisiliskoa. Kuinka ollakaan, Arto kirjoitti suorassa lähetyksessä, kaikista suomen kielen sanoista, juuri sisilisko-sanan. Arto ei siis tiennyt lehdessä julkaistusta onnittelusta, eikä Noora voinut tietää etukäteen, minkä […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Onko kohderyhmäsi huonompi kuin naapurin?

Voiko sinun asiakaskuntasi olla huonompi jonkun toisen? Voisiko toisella toimialalla tienata leipänsä helpommin? Eräs erikoishammasteknikko ei ymmärtänyt hampaattomien olevan jopa parempi segmentti kuin kellottomien tai koruttomien. Hän vertaili bisnestään tuttuun kultaseppään: Kyllä kultasepän liikkeellä on helppoa, kun sen asiakkaita ovat kaikki kaupungin asukkaat. Minun asiakkaita on paljon vähemmän, kun palveluitani tarvitsevat vain ikäihmiset ja niistäkin […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Pelkkiä sanoja vai silkkaa retoriikkaa

Se on pelkkää retoriikkaa. Sanoja vähätellään ja jopa mollataan tällaisilla lausahduksilla. Todellisuudessa sanoilla ja sanavalinnoilla on edelleen suuri merkitys – olisiko jopa kasvava merkitys, eikä pienenevä, vaikka visuaalisuuden ja liikkuvan kuvan aikana voisi toisin luulla. Osallistuin eilen Retoriikan kesäkouluun. Puhujina oli seitsemän varsin erilaista ihmistä. Tilaisuutta voi varmaa hyvällä syyllä kutsua poikkitieteelliseksi, vaikka retoriikka-aihe yhdistikin kaikkia.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Ymmärrä asiakastasi – asiakkaasi ymmärtää sinua

Markkinoinnin ydin on siinä, että ymmärrät, mitä asiakkaasi ymmärtää. Jos asiakkaasi ei ymmärrä tuotteesi tai palvelusi hienouksia, todennäköisesti sinä et ymmärrä hänen ajatteluaa ja tarpeitaan. Saadaksesi tuotteesi kaupaksi ja palvelusi myydyksi sinun on tiedettävä, mitä asiakkaasi ajattelee. Kyllä, sinun on oltava ajatusten lukija. Ilman sitä taitoa et pysty myymään mitään. Ilman ajatusten lukua tuotteesi ja […]