Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Onko kohderyhmäsi huonompi kuin naapurin?

Voiko sinun asiakaskuntasi olla huonompi jonkun toisen? Voisiko toisella toimialalla tienata leipänsä helpommin? Eräs erikoishammasteknikko ei ymmärtänyt hampaattomien olevan jopa parempi segmentti kuin kellottomien tai koruttomien. Hän vertaili bisnestään tuttuun kultaseppään: Kyllä kultasepän liikkeellä on helppoa, kun sen asiakkaita ovat kaikki kaupungin asukkaat. Minun asiakkaita on paljon vähemmän, kun palveluitani tarvitsevat vain ikäihmiset ja niistäkin […]

Kategoriat
Bloggaaminen Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miksi blogikirjoitus on parempi kuin lehtimainos?

Blogikirjoitus on parempi nettiliikenteen lähde kuin lehtimainos, koska se ei vanhene, sen näkee useampi henkilö ja siitä on helpompi siirtyä tekemään kauppaa kuin lehtimainoksesta. Asiakkaani laittoi paikallislehteen mainoksen. Mainoksessa oli yrityksen internet-osoite. Seurasin mielenkiinnolla, paljonko nettisivujen kävijämäärät kasvavat mainoksen julkaisun jälkeen. Puolen sivun mainos Turkulaisen takasivulla ei tuonut yhtään liikennettä nettiin.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Suunnittele ja budjetoi markkinointisi

Liian usein yrittäjän suusta kuulee, ettei meillä ole markkinointisuunnitelmaa, eikä markkinointibudjettia. Ongelmaa ei minusta olisi, jos yritys ei markkinoisi ollenkaan, eikä käyttäisi rahaa markkinointiin. Pienetkin yritykset käyttävät markkinointiinsa satoja euroja vuodessa, ilman että on mitään käsitystä, onko siitä hyötyä. Ongelma ei ole pelkästään pienten yritysten. Se taitaa olla hyvin yleinen. Vanhassa (1998) Markkinoinnin suunnittelu* -kirjassa […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Nettisivut

Selvitä asiakkaittesi tarpeet nettikyselyllä

Markkinointisuunnitelmaa laatiessasi tarvitset tietoa kohderyhmästäsi. Tehokas keino tiedon hankkimiseksi on nettikysely. Haasteellisinta kyselyissä ei ole tekninen toteuttaminen, vaan kysymysten asetteleminen.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointistrategia: 4 suuntaviivaa

Joe Pulizzin* B.E.S.T.-malli on jäsennelty malli sisältömarkkinointisuunnitelman luomiseen – helppo tapa aloittaa uudelleenajatteluprosessi. Käytä sitä tiedon keräämiseen onnistuneen strategian ja toimintasuunnitelman tekemisessä. B.E.S.T. yksinkertaistaa monimutkaisen prosessin.