Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Tavoitteellisella sisällöntuotannolla on pää ja häntä

Suunnitelmallinen sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia
Aasiakas ei ole aina oikeassa - joskus sinä tiedät paremmin, mitä hän tarvitsee.
Sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia silloin, kun siinä on päätä ja häntää. Suunnitelmallisella julkaisutoiminnalla pää aukea ja hyödyllisestä sisällöstä asiakaskin saa hännästä kiinni.

Sisältömarkkinoinnin on tarkoitus saada aikaan tulosta, kuten kaiken markkinoinnin. Sisällöntuottajana ja julkaisijana opastat ja ohjaat asiakkaita ostopäätöksenteossa:

  1. houkuttelet asiakkaita luoksesi,
  2. kerrot kenelle tuotteistasi ja palveluistasi on hyötyä ja
  3. samalla annat selkeän viestin heille, joille tuotteesi ja palvelusi eivät sovi.

Kaikki siis säästävät aikaa ja vaivaa.

Miten asiakkaat löytävät minut?

Kun ihmiselle tulee ongelma tai hän tarvitsee tietoa, mitä hän tekee ensimmäisenä? Suurin osa ihmisistä avaa hakukoneen ja kirjoittaa sanan tai pari.

Australialaislääkärit ovat ehtineet jo pitää vakavana ongelmana sitä, kun tavalliset ihmiset tekevät omin päin diagnooseja hakukoneiden avulla. Suurin osa ei varmaan ryhdy lääkitsemään itseään – muuten kuin turvallisin kotikonstein – joten järkevällä sisällöntuotannolla terveysasematkin voisivat kääntää tilanteen voitokseen.

Hyödyllinen tieto tuottaa yhteydenottoja

Kun potilas hakee oireittensa mukaisen haun, hän löytäisi tietoa taudeista, jotka saattavat liittyä kyseisiin oireisiin. Sivustolla annettaisiin neuvoa turvallisesta itsehoidosta. Sairauden pitkittyessä sekä oireiden lisääntyessä kehotettaisiin ottamaan yhteyttä myyntiin.

”Ikävä kyllä emme pysty auttamaan!”

Jos julkaisija ei pysty auttamaan asiakasta tämän ongelmassa, hän ohjaa oikeaan osoitteeseen. Ainakin hän selkeästi ilmaiseen, ettei lähde puoskaroimaan tässä asiassa, kun se ei kuulu omaan kattaukseen.

Et välttämättä tarjoa terveydenhuoltopalveluja, mutta asiakkaallasi on kuitekin päänsärky, jonka sinä voit poistaa tarjoamalla oikean lääkkeen. Kun kerrot etukäteen, mitä rohtoja sinulla on tarjolla ja mitä ei, puhelinvaihteesi ei ruuhkaudu turhista soitoista ja yhteyttä ottavat ovat valmiita ostamaan.

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *