Kerroin edellisessä postauksessani ruotsalaisen sanomalehtitalo Stampenin dynaamisesta lehtimainonnasta, jossa mainostaja maksaa vain tuloksista. Ruokakauppaketju ICA:n keskustoimiston markkinoinnin Fredrik Holmvik kertoo, kuinka uuden hinnoittelumallin myötä uskallettaisiin kokeilla erilaista mainostamista.
Minkä takia mainostamme samalla tavalla vuodesta toiseen? Kerromme, miten paljon olemme laskeneet makkaran hintaa, mutta emme ole yhtä hyviä kertomaan arvoistamme ja kauppiaiden osaamisesta, kertoi Holmvik Markkinointi & Mainonta -lehdelle. M&M, 14.9.2012: Mediajätti ottaa riskiä mainosten tehosta.
Holmvikin mukaan he voisivat viestiä siitä, miten marketeissa on panostettu leipätiskeihin tai muuttaa hintamainonnan rakennetta.
Mikä estää kauppiasta tekemästä sitä jo nyt – millimetrihintaisilla mainoksilla?