Kategoriat
Markkinointistrategia

Sisältömarkkinoinnin sanakirja: Markkinointi

Markkinointi ymmärretään usein kovin kapeasti mainostamiseksi. Mainostus on toki osa markkinointia, mutta vain kapea siivu. Uusin esimerkki väärinymmärryksestä on Yle Uutisten talousartikkelissa, joka on otsikoitu: Kolmannes myynnistä ilman euroakaan markkinointiin – pienyritykset syttyivät verkkokaupasta. Ingressissä sama meno pahenee: ”Parhaimmillaan nettimyynnistä voi saada haravoitua kasaan suurenkin osan liikevaihdosta ilman kalliita satsauksia markkinointiin.” Haastateltu yrittäjä kyllä suunnittelee yhteistyötä […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

Sosiaalinen kännissä vai mediassa?

Sosiaalista mediaa on määritelty kyllästymiseen asti. Eiköhän sosiaalinen media vielä yhden määritelmän kestä, vaikka kyllästymisen merkkejä onkin ilmassa. Innoituksen tähän tekstiin sain Kalle Talosen pakinasta Sosiaalinen media. Pakina on hauska, mutta se ei mielestäni osu maaliin. Kalle tarinoi, kuinka hänen Facebook-käyttönsä on epäsosiaalista, mutta televisioin katselunsa ja radion kuuntelunsa sosiaalista. Lähestyn sosiaalisen median määrittelyssä asiaa […]