Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Tarkoituksenmukaisuuden taito

Tarkoituksenmukaisuuden taito kuulostaa itämaiselta viisaudelta. Itämaisuudesta en tiedä, mutta minusta se on suurinta viisautta. Mitä tahansa teenkin, se on hyvää, jos se on tarkoituksenmukaista: Tarkoituksenmukainen strategia ja tarkoituksenmukaiset taktiikat sekä työkalut, ohjelmistot ja muut resurssit. Kuulostaako itsestään selvyydeltä? Sitä se ei ehdottomasti ole, jos pohdit hetkenkään sitä, mikä on tarkoitus: Mikä on elämän tarkoitus? Mikä on […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi paperilla

Sisältömarkkinoinnin trendit Suomessa 2014 -kyselytutkimuksen mukaan 23 prosentilla yrityksistä on dokumentoitu sisältöstrategia. Prosentti on todella alhainen siihen verrattuna, että 80 % yrityksistä ilmoittaa tekevänsä sisältömarkkinointia. Ehkä sisältömarkkinointia vaivaa sama suunnittelemattomuus kuin muutakin yritystoimintaa. Blogia voi kirjoitella ilman kirjallista suunnitelmaakin, mutta jo Facebookin järkevä päivittäminen tuntuu vaativan suunnitelmia ja sopimuksia sisällöistä ja tekijöistä. Mitä suuremmat tavoitteet […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Äkätoimittaja haastattelee symppistä

Susanne Päivärinta haastatteli Timo Soinia Ylen Eurovaalitentissä. Susanne tankkasi Timolta ”lööppivastauksia”, eikä antanut suunvuoroa, kun haastateltava yritti taustoittaa vastaustaan. Timo näytti hyvältä. Susanne vaikutti epäkohteliaalta vänkyrältä. Olen törmännyt samaan ilmiöön aiemminkin. Yleensä poliitikkojen haastatteluissa, mutta sama kaava toistuu myös muissa yhteyksissä:

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi ei mainosta

Yllättävää kyllä, moni sisällöntuottaja ei ymmärrä sisältömarkkinoinnin ja mainoksen eroa. Olen törmännyt tähän erityisesti asiakaslehtien kohdalla. Ongelmia ilmenee myös muissa yhteyksissä. Asiakaslehti voi olla hyvää sisältömarkkinointia. Tottakai painettu lehti on aika haalistunut ja ”vanha musta”. Sillä voi silti olla käyttöä, jos ymmärtää mainoksen ja sisältömarkkinoinnin eron. Ihan totta, kaikissa asiakaslehdissä ei selvästikään olla ymmärretty hyvän […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Hyvä stand up -koomikko tuntee yleisönsä

Emma-gaalan 7.3.2014 juontava Niko Kivelä kertoi Puheen Aamu -ohjelmassa, mikä on hyvää stand up -komiikkaa ja mikä turhaa suun pieksemistä. Vastaus ei yllätä sisältömarkkinointiin perehtynyttä. Koomikko tietää, missä tilassa ollaan ja mitä siihen iltaan sopii. Hyvää stand up -komiikkaan ei ole se, että kerätään naurua. On toki kiva mennä saliin, jossa on paljon naurua, mutta […]