Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Tee se itse, ulkoistamalla

Yrityksen on hyvä kontrolloida viestintäänsä siten, että pystyy itse määrittelemään niin kanavat, kuin viestinkin, jonka se haluaa saada läpi. Viestintä, joka on muiden varassa on aina oman kontrollin ulottumattomissa. Ajatus siitä, että vielä pitäisi ryhtyä päätoimittajaksi, toimitussihteeriksi tai mikä sen nyt on, joka vastaa markkinointiviestinnästä kaikkien jo olemassa olevien tehtävien lisäksi saattaa tuntua aivan liikaa […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kontrolloi viestiäsi, muokkaa maailmaasi

Kirjotin aiemmin siitä, miten vaikea on saada positiivitistakaan uutista läpi, jos turvautuu pelkästään toisten suosioon. On hyväksyttävä, että valtamedia ja lehdistö sen osana on ajamassa aina jotain agendaa, useimmiten omistajiensa. Median sidosten ymmärtäminen avaa ymmärrystä myös sille, mitkä mediat valita oman viestin välittämiseen. Väärä viesti oikeassa mediassa menee yhtä varmasti läpi, kuin oikea viesti väärässä […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Haukotus! – Tartuta tekstillä

Haukotus tarttuu. Jopa haukotus-sanan lukeminen haukotuttaa. Toivottavasti et sentään nukahtunut. Haukotuksen tarkoitusta ja aiheuttajaa ei tiedetä, mutta tiedetään, että se tarttuu helposti. Noin 50 prosenttia haukotuksen nähneistä haukottelevat viiden minuutin sisällä. Yhtä tarttuvaa on lukea haukotuksesta. Lukemalla voi saada tartunnan erilaisista toiminnoista ja tarpeista. Selän raapiminen saa läsnäolevat ihmiset raapimaan itseään. Raapimisen tarve syntyy myös […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Viestintä muuttaa maailmaa

Luet aamun lehteä, katsot uutisia ja seuraat kaiken aikaa informaatiovirtaa sähköisissä viestimissä ja maailmasi muuttuu. Yksi uutinen kerrallaan. Yksi markkinointiviesti vuorollaan valtaa mielesi ja jättää jälkensä maailmankuvaasi. Kuinka moni tiedostaa, miten viestintä muokkaa maailmaa. Viestintä luo todellisuutta mm. herättämällä ihmisissä odotuksia, jotka ohjaavat vaikkapa kulutustapoja. Viestintä ei ole pelkkää tiedonvälitystä, arvoneutraalia informaatiovirtaa, vaan tietoista vaikuttamiseen […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Puhu asiakkaalle seksikkäästi

Asiantuntijalla on paljon mielenkiintoista tietoa. Todellisen asiantuntijan ei tarvitset olla kuiva professori tai käsittämättömiä laskelmia esittelevä insinööri. Asiantuntija voi oppia kertomaan asiansa kiinnostavasti ja ymmärrettävästi. Vaikeaselkoisuus ei tee asiantuntijasta uskottavampaa, päinvastoin. Melissa Marshall pyysi Ted Talksissa tiedemiehiä ja insinöörejä puhumaan hänelle seksikkäästi. Marshall antoi muutaman vinkin asiantuntijoille, jotta me saisimme asiakkaamme ymmärtämään.