Mistä voit tietää, onko blogisivustosi autio vai ruuhkainen? Blogiin kannattaa asentaa kävijäseurantatyökalu. Kävijäseurannalla voi seurata kävijöiden erilaisia liikkeitä. Luonnollisesti on kiinnostavaa, kuinka paljon blogissa on kuukausittaisia vierailijoita. Sen lisäksi kannattaa tarkkailla, kuinka paljon kommentteja artikkelisi keräävät ja jaetaanko sisältöjäsi sosiaalisessa mediassa.
Avainsana: kävijäseuranta
Nettisivustollasi saattaa olla ruuhkaa, mutta kauppa ei kuitenkaan käy. Kävijäseurannasta tiedät, että sivustosi ollaan kiinnostuneita, mutta et saa potentiaaliin kontaktia. Suurin osa pääsee karkuun. Tavoitteesi on yrittää saada ainakin sähköpostiosoitteet talteen. Kukaan ei anna tietojaan ilmaiseksi. Sinun on tarjottava jotain niitä vastaan. Helpoimmin kävijän tiedot saat kerättyä tarjoamalla maksutta lisää jotain, mitä hän on tullut […]
Kävijäseuranta, web-analytiikka on mainio tapa kerätä kävijöistä tietoa ja kehittää blogia – tai mitä tahansa verkkosivua. Minä käytän blogissani Google Analytics -kävijäseurantaa ja Facebook Share Statistic -lisäosaa. Toki blogissa voi tehdä paljon muitakin havaintoja, mutta tilasto on aina tilasto*. Olen kirjoittanut tätä blogia vuoden verran. Virallinen merkkipäivä oli lauantaina 22.1. Uskokaa tai älkää on todella […]