Kategoriat
Sosiaalinen media

Riittääkö rahojen palautus?

Australialainen Matthew Wilson löysi ostamastaan paprikasta toukkia. Hän lähetti kauppiaalleen mukavan palautteen yrityksen Facebook-sivulle. Palaute ja siihen tullut vastaus leviävät netissä hauskuutensa takia. Suomeksi asiakaskohtaamisen julkaisi MTV:n Makuja-sivusto.

Wilsonin palaute on oikeaoppinen hampurilaispalaute, jossa kehutaan kaupan tarjoamia elintarvikkeita ja mainitaan paprikasta löytyneet toukat humoristisesti. Palautteesta voi lukea myös sen, että ruuanlaittoa ei mennyt pilaantuneesta elintarvikkeesta johtuen ihan putkeen. Saattoi vaimo toruakin Matthew-raukkaan, joka ehkä useinkin tuo kaupasta tuotteita, jotka eivät täytä vaimon laatukriteereitä tai päiväys on umpeutunut (nimimerkillä: Kokemusta on).

Kyseessä oli siis aivan oikea reklamaatio. Muille kauppiaille somekäyttäytymisen esimerkiksikin ehdotettu vastaus ei minusta täytä hyvän asiakaspalvelun kriteereitä. Saattaa olla, että hauskuuskin on vain meidän sivullisten mielissä. Jos asiakaspalvelija ei tuntenut Wilsonia ennestään, noin pitkälle viety huumori on aika uhkarohkeaa. En uskaltaisi suositella sitä muille kuin pilailukaupoille.

Vastauksessa suurin hämmästykseni kuitenkin liittyy siihen, miten kauppa lupaa korvata pilantuneen paprikan. Wilsonille luvataan rahat takaisin tai uusi paprika. Hyvittääkö rahojen palauttaminen pahanmielen ja ylimääräisen vaivan?

 

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *