Kaj Stenvall kiisti käyttävänsä sosiaalista mediaa markkinointiin. Hänelle töiden jakaminen Twitterissä on ”työhuoneen jatke”.
Putin-taiteilija (ent. ankka-taiteilija) Kaj Stenvall vieraili tammikuun lopussa Ylen Puoli seitsemän -ohjelmassa . Vieruskaverina ollut Juha Roiha heitti (16 ja puolen minuutin kohdalla) Kajtsulle:
Ajattele nyt, kun säkin käytät nettiä ihan sumeilematta sun taulujen markkinoimiseen. Eihän se haittaa mitään.
Markkinointi-sana olisi nostanut Stenvallilla karvat pystyy, ellei ponnari olisi pitänyt niitä järjestyksessä.
Itse asiassa, mä en käytä markkinoimiseen. — Käytän sitä työpäiväkirjana.
Miten markkinointi pitäisi määritellä? Eikö Stenvall markkinoi, jos hän ei sano sitä markkinoinniksi. Mikä olisi parempaa markkinointia kuin julkinen työpäiväkirja?
Onko markkinointi edelleen kirosana tietyille ihmisryhmille, esim. taiteilijat, järjestöjyrät ja papit? Saanko minä sanoa, että Kaj Stenvall tekee hyvää, itselleen sopivaa, markkinointia netissä, vaikka hän ei itse ajattele sitä markkinointina?
Markkinointi on samankaltainen kirosana kuin porvari, johtaja yms.
Markkinointi usein myös käsitetään pelkkänä mainontana, johon yhdistetään mielikuvat bannereista, tv-mainoksista, julisteista yms. spämmistä.
Kaj Stenvallin FB-seinä on puhdasta markkinointia – tahatonta tai ei. Toisaalta niin ovat usein myös omat yksityiset FB-tilimmekin. Emme myy tuotteita, me myymme itseämme (lause kuulostaa pahemmalta kuin on).
Kiitos kommentistasi!
Olen harvinaisen samaa mieltä kanssasi 🙂
Markkinointi ja myyminen pitäisi päästää jo pannasta. Jos nimi ei pahenna miestä, ei myöskään mikään termi sinällään ole hyvä tai huono. Joskus tosin vuosikymmenten painolasti pakottaa poistamaan sanan sanavarastosta.