Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Blogi pelastaa kriisistä

Moni yritys on pohdiskellut pelon sekaisin ajatuksin sosiaaliseen mediaan siirtymistä. Maailmalla on paljon veret seisauttavia kokemuksia siitä, mitä huolimaton toiminta on saanut aikaiseksi ja millaiseen ennen kokemattomaan mittakaavaan yksittäinen kömmähdys on saattanut paisua. Suurimmat vahingot eivät ole kuitenkaan syntyneet siitä, että asiat leviävät netissä, vaan siitä, ettei yritys ota blogosfääriä tosissaan. Blogosfääristä kantautuu paljon esimerkkejä […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Digitaalinen jalanjälki: Avaa blogi

Viime aikoina suomalaistenkin käsitys blogista henkilökohtaisena verkkopäiväkirjana on alkanut muuttua. Yrityksissä on ryhdytty bloggaamaan. Blogi on mainio tapa viestittää yrityksestään, palveluistaan, tuotteistaan ja ammatillisesta osaamisestaan. Blogin julkaisukynnys on pienempi kuin perinteisen lehdistötiedotteen. Blogi on myös henkilökohtaisempi ja rennompi, siksi se on omiaan lisäämään luottamusta kirjoittajan ja lukijoiden välillä. Blogia yleensä kirjoitetaan omalla nimellä. Blogin perustaminen […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan partakarva kerrallaan

Luin lapsilleni kirjaa Paavon parta*. Siinä kerrotaan miehestä, jota kutsutaan Iloiseksi Paavoksi. Paavolla oli parta – pitkä, harmaa, paksu, lämmin ja mukava. Parrasta oli paljon hyötyä, mutta hankalakin se oli. Lopulta Paavo halusi eroon siitä ja lähti parturiin. Parturin sakset eivät pystyneet partaan. Paavo meni räätälille, suutarille, teurastajalle ja puunhakkaajalle, mutta kukaan heistä ei pystynyt […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Annatko mukavuudenhalusi voittaa?

Mukavuudenhalusta pidämme kiinni kiikkustuolistamme, emmekä nosta ahteriamme ennen ruoka-aikaa kuin aivan pakottavasta tarpeesta. Puolustelemme asemaamme sillä, ettemme halua luopua saavutetuista eduista. Ylläpidämme hyvinvointiamme. Tiedämme kuitenkin hyvin, etteivät etumme tule säilymään istumalla – elämä on liikettä – erityisesti yrityselämä. Pelkkä ylläpito ei siis riitä, tarvitaan aktiivista toimintaa. Olen tehnyt kotisivuja 1990-luvun puolesta välistä lähtien. Aluksi täysin […]