Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit kilpasilla

Päätin ryhtyä tuomariksi. Laitoin suomenkieliset markkinointiblogit paremmuusjärjestykseen. Jari Parantainen kirjoitti Gurumarkkinointi-blogissa suomalaisten laiskuudesta, joka johtaa siihen, että todellisen kilpailun puutteessa on helppo luulla itsestään liikoja. Tästä sain kimmokkeen arvioida blogeja ja luoda niille kilpailuareenan. Malli on peräisin Joe Pulizzin johtamasta Junta42 Top Blogs -listauksesta.

Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit top 21

Sisältömarkkinointi-blogi rankkasi Suomen markkinointiaiheiset blogit. Arviointiin vaikuttavat mm. blogin päivitystiheys, sisällön oleellisuus ja hyödyllisyys sekä Google PageRank. Arviointi on tehty tammikuun 2011 alusta maaliskuun loppuun mennessä julkaistujen kirjoitusten perusteella.

Kategoriat
Bloggaaminen Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miksi blogikirjoitus on parempi kuin lehtimainos?

Blogikirjoitus on parempi nettiliikenteen lähde kuin lehtimainos, koska se ei vanhene, sen näkee useampi henkilö ja siitä on helpompi siirtyä tekemään kauppaa kuin lehtimainoksesta. Asiakkaani laittoi paikallislehteen mainoksen. Mainoksessa oli yrityksen internet-osoite. Seurasin mielenkiinnolla, paljonko nettisivujen kävijämäärät kasvavat mainoksen julkaisun jälkeen. Puolen sivun mainos Turkulaisen takasivulla ei tuonut yhtään liikennettä nettiin.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Verkkokirjoittamista ei arvosteta

Blogien ja sosiaalisen median myötä verkkokirjoittaminen on noussut uuteen ulottuvuuteen. Netissä julkaistaan paljon ja yritykset, mediatalot mukaan lukien, ovat tajunneet online-julkaisemisen välttämättömyyden – jopa oivaltaneet sisältömarkkinoinnin hyödyt. Verkkokirjoittaminen on silti väärinymmärretty ja vähätelty taito.

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Miten voit kehittää blogiasi kävijäseurannalla?

Kävijäseuranta, web-analytiikka on mainio tapa kerätä kävijöistä tietoa ja kehittää blogia – tai mitä tahansa verkkosivua. Minä käytän blogissani Google Analytics -kävijäseurantaa ja Facebook Share Statistic -lisäosaa. Toki blogissa voi tehdä paljon muitakin havaintoja, mutta tilasto on aina tilasto*. Olen kirjoittanut tätä blogia vuoden verran. Virallinen merkkipäivä oli lauantaina 22.1. Uskokaa tai älkää on todella […]