Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Ulkoistaminen ja sisäistäminen

Suuryrityksissä on harrastettu ulkoistamista haitaksi asti. Tehokkuuden ja säästöjen nimissä on saatettu siirtää arvokasta tietotaitoa yrityksen ulkopuolelle muistitikkukaupalla tavoitteita saavuttamatta. Saattaa olla, että pahin trendi on ohitettu, kun tehokkaimmaksi uudelleen järjestelyjen keppihevoseksi ymmärretty taloustaantuma alkaa helpottaa. Mikro- ja pk-yrityksissä ulkoistamiseen ei ole ollut tarvetta, kun sisällä ovat muutenkin olleetkin vain välttämättömät toiminnot. Oman osaamisalueen ulkopuolella […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kilpailuetua vai perusasioita?

Suomi on internet-käytön kärkimaa, mutta suomalaiset pk-yritykset ovat pahasti jälkijunassa internetin hyödyntämisessä markkinoinnissa. TNS Gallup Digitalin tekemän tutkimuksen mukaan vain 4 prosenttia suomalaisista yrityksistä on hyödyntänyt sosiaalista mediaa markkinoinnissaan. Tilanne on kuin vanhassa vitsissä, mutta nurin kurin ruotsalaisten ja norjalaisten hyväksi. Muissa pohjoismaissa ollaan paljon aktiivisempia – ruotsalaisyrityksistä 25 prosenttia ja norjalaisista pk-yrityksistä jopa 30 […]