Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kannattaako julkaista, kun asiakkaani eivät seuraa blogeja?

Sisältömarkkinoinnin ja blogin pitämisen iso kysymys on, mahtavatkohan asiakkaani seurata blogeja? Kannattaako siis panostaa sisällöntuotantoon viikosta toiseen ja vuodesta seuraavaan? Harvakseltaan julkaistavaa yritysblogia tuskin kukaan seuraa aktiivisesti – paitsi kilpailija. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei sisällöstä olisi hyötyä markkinointimielessä.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältö vs. tarjous – millä houkuttelet asiakasta ostamaan?

Postiluukustani kolahti lähikaupan roskaposti, kuten taitaa tehdä joka viikko. Tarkoitan ihan oikeaa painovärille tuoksuvaa mainosta ja kolahtavaa peltiluukkua, enkä todellakaan muista, kuinka usein K-market minua markkinointiviestillään muistaa. Kuinka ollakaan, tällä viikolla selasin 4-sivuisen lehtisen. Yllätyksekseni se ei ollut täynnä tarjouksia, vaan siinä oli todellista sisältöä – juuri sellaista, jota sisältömarkkinoinnissa voisi kutsua hyödylliseksi ja merkittäväksi. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Onko sinulla markkinoinnin estäviä asenteita?

Yllättävän monelle yrittäjälle markkinointi on kirosana, joka joskus vahingossa lipsahtaa, mutta se ei ole julkaisukelpoinen. Markkinointia tehdään, kun ”oikeilta” töiltä joudetaan ja siihen investoidaan, kun muilta satsauksilta jää rahaa.  Mistä johtuu markkinointivastaisuus? Käsitykset ja asenteet muodostuvat omista kokemuksistamme:

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointia voi tehdä kahdesta syystä

Sisältömarkkinointi houkuttaa yrityksia kahdesta syystä: Se on edullinen tapa saada tuntematon yritys maailman kartalle ja toisaalta isot yritykset ovat kyllästyneet portinvartijoihin.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Ymmärrä asiakastasi – asiakkaasi ymmärtää sinua

Markkinoinnin ydin on siinä, että ymmärrät, mitä asiakkaasi ymmärtää. Jos asiakkaasi ei ymmärrä tuotteesi tai palvelusi hienouksia, todennäköisesti sinä et ymmärrä hänen ajatteluaa ja tarpeitaan. Saadaksesi tuotteesi kaupaksi ja palvelusi myydyksi sinun on tiedettävä, mitä asiakkaasi ajattelee. Kyllä, sinun on oltava ajatusten lukija. Ilman sitä taitoa et pysty myymään mitään. Ilman ajatusten lukua tuotteesi ja […]