Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi?
Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.
Facebookin kaupallistumisesta on kohistu kotimaisilla markkinointifoorumeilla. Facebookin uskotaan rajoittaneen sivujen näkyvyyttä tahallaan, jotta saisi myytyä ns. sponsoroituja tilapäivityksiä.
Facebook on ollut kaupallinen melkein alusta alkaen. Ensin he eivät vain keksineet, miten suositulla palvelulla voisi tienata. Tämä on ehdottoman tahallista, eli näkyvyyttä säätelevän algoritmin on tietysti tarkoitus laskea ”huonojen” sivujen näkyvyyttä, jotta sitä olisi houkuttelevaa ostaa. Toisaalta, muutos suosii hyviä sivustoja, joissa tykkääjät saadaan aktiivisiksi kiinnostavalla ja aktivoivalla sisällöllä.
Haaste Facebook-markkinoinnille
Facebook-markkinoinnissa tämä tarkoittaa haastetta, johon satunnaiset, hatusta reväistyt päivitykset eivät vastaa. Suunnittelemattomalla päivittämisellä näkyvyys laskee lopulta nollaan. Yrityksen Facebook-sivu käytännössä lakkaa olemasta, kun se ei näy enää kenenkään uutisvirrassa.
Aikataulu Facebook-päivityksille
Yrityksesi Facebook-sivulle on saatava kiireesti kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältöä, säännöllisesti. Mikset tekisi sosiaalisen median päivityksillä samanlaista aikataulutusta kuin blogillekin?
Aikatauluttamisessa yritysblogista on suuri apu. Kun mietit blogiisi aiheita, pohdi samalla, mitä yksittäisiä lauseita tai tiivistelmiä voisit julkaista Facebookissa. Näin sinulle syntyy teemaviikkoja, joilloin blogissasi ja sosiaalisessa mediassa puhut samasta aiheesta.
Molemmin päin ja päinvastoin
- Kirjoita valitsemastasi aiheesta poimintoja ensin Fcebookiin ja Twitteriin. Näin pääset testaamaan ajatuksesi ja saat uusia ideoita seuraajiltasi blogiartikkelia varten.
- Kirjoita ensin blogiartikkeli, jota markkinoit erilaisilla lohkaisuilla sosiaalisessa mediassa.
- Tee sekä ykkönen että kakkonen.
Viimeisimmät kommentit