Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Onko kohderyhmäsi huonompi kuin naapurin?

Voiko sinun asiakaskuntasi olla huonompi jonkun toisen? Voisiko toisella toimialalla tienata leipänsä helpommin? Eräs erikoishammasteknikko ei ymmärtänyt hampaattomien olevan jopa parempi segmentti kuin kellottomien tai koruttomien. Hän vertaili bisnestään tuttuun kultaseppään: Kyllä kultasepän liikkeellä on helppoa, kun sen asiakkaita ovat kaikki kaupungin asukkaat. Minun asiakkaita on paljon vähemmän, kun palveluitani tarvitsevat vain ikäihmiset ja niistäkin […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältö vs. tarjous – millä houkuttelet asiakasta ostamaan?

Postiluukustani kolahti lähikaupan roskaposti, kuten taitaa tehdä joka viikko. Tarkoitan ihan oikeaa painovärille tuoksuvaa mainosta ja kolahtavaa peltiluukkua, enkä todellakaan muista, kuinka usein K-market minua markkinointiviestillään muistaa. Kuinka ollakaan, tällä viikolla selasin 4-sivuisen lehtisen. Yllätyksekseni se ei ollut täynnä tarjouksia, vaan siinä oli todellista sisältöä – juuri sellaista, jota sisältömarkkinoinnissa voisi kutsua hyödylliseksi ja merkittäväksi. […]