Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blogikirjoittajan muistilista: 8 askelta timangiin verkkotekstiin

Blogitekstin kirjoittaminen on prosessi siinä kuin mikä tahansa muukin kirjoitustyö. Prosessista voidaan laatia muisti- tai varmistuslistoja, joilla taataan kirjoitusten laatu artikkelista toiseen. Verkkokirjoittaminen eroaa muusta kirjoittamisesta siinä, että hyvä verkkoteksti on aina hakukoneoptimoitua. Kun opettelet perusprosessin ulkoa, sinun on helpompi päästää luovuutesi valloilleen.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Aitoa tai mielikuvitusta – kuvakin on sisältöä

Kuvat ovat tärkeää sisältöä – valokuvat, piirrokset, maalaukset, kaaviot, yms. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta tahattomasti tai tarkoituksella voi valehdella enemmän kuin miljoona sanaa.

Kuvien vaikutus voi olla suuri ja yllättävä. Siksi niitä on syytä käyttää harkiten.

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Seksiä, klikkauksia ja rock ’n’ rollia

Otsikon on sisällettävä seksiä ja viihdettä, jotta se saisi paljon klikkauksia. Aristoteleen kantapää -ohjelmassa (11.6.2010) oltiin huolestuneita perinteisen journalismin kuolemasta klikkausten kustannuksella. Internetissä informatiivisuus saa huutia ja isoja klikkauslukuja on kiva esitellä mainostajille. Onko informatiivisella otsikolla tulevaisuutta?

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Verkkokirjoittajan hakukoneoptimointi: Luettavaa ja rehevää tekstiä

Miten verkkoon pitäisi kirjoittaa, jotta hakukoneet löytäisivät tekstisi – olipa työn alla blogikirjoitus, uutinen tai lehdistötiedote? Verkkokirjoittamiseen pätee samat säännöt kuin mihin tahansa kirjoittamiseen. Tässä kuitenkin joitain vinkkejä verkkotekstin hakukoneoptimoimiseen. Google rakastaa sisältömarkkinointia -kirjoituksessa kehotin julkaisemaan usein ja paljon. Runsauden lisäksi verkkokirjoittamisessa on olemassa joitan seikkoja, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Otsikot, väliotsikot, linkit, ilmaisun runsaus […]