Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Miten satunnaisista surffaajista sitoutetaan seuraajia? – 6 keinoa koukuttaa lukijat

Bloggaaja on julkaisija, jonka tavoitteena on kerätä sitoutuneita seuraajia. Satunnaisia surffaajia on helppo pyydystää hakukoneoptimoinnilla tai mainonnalla, mutta kunnolla koukuttaminen onkin paljon haastavampaa. Englanninkielessä käytetään sitouttaminen (engagement) -sanaa. Minä tykkää koukuttamisesta. Koukkuun tarttunutta, eli sitoutettua, pitää kai kutsua sitoutuneeksi (tai saaliiksi tai vonkaleeksi). Oleellista on saada lukijat uudelleen ja uudelleen blogin pariin. Asiaa voi tietysti […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit Top 21 (4/2011)

Suomen parhaat markkinointiblogit on taas listattu Top 21 -listalle. Listalla on paljon blogeja, jotka ovat olleet mukana jo viime vuoden keväällä tehdyssä ensimmäisessä listauksessa. Kaiken kaikkiaan listalla on piipahtanut 38 blogia. Kuten aikaisemminkin olen todennut lista ei ole absoluuttinen totuus. Kaikkissa taitolajeissa vaikuttaa jonkun verran arvostelijan omat mieltymykset. Olen etsinyt todellista hyötyä lukijalle: perusteltuja vinkkejä […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit TOP 21 (2/2011)

Sisältömarkkinointi-blogi rankkaa neljännesvuosittain suomenkieliset markkinointiaiheiset blogit. Arviointiin vaikuttavat mm. blogin päivitystiheys, sisällön oleellisuus ja hyödyllisyys sekä Google PageRank. Tämän kertainen arviointi on tehty huhtikuun 2011 alusta kesäkuun loppuun mennessä julkaistujen kirjoitusten perusteella.