Kategoriat
Bloggaaminen

Miksi ihmeessä aloitit bloggaamisen?

Kysypä itseltäsi välillä, miksi oikeastaan teet tätä? Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet siirtymässä tuuribloggaamisesta tavoitteelliseen julkaisemiseen. Olet ehkä jo ennen ensimmäistäkään julkaisua asettanut itsellesi ja blogillesi näpsäkät tavoitteet. Työn touhussa tavoitemäärittelysi on saattanut unohtua pöytälaatikkoon tai peräti konsultin arkistoon. Kun olet löytänyt sen, sitä voi joutua täsmentämään tai on sopiva hetki kokonaan muuttaa kurssia.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Blogimarkkinointi! Blogimarkkinointi?

Mitä on blogimarkkinointi? Nyt menee sanat sekaisin sukkelammallakin terminologilla. Yritetäänpä selvittää. Vielä muutama vuosi sitten blogimarkkinoinnilla tarkoitettiin sitä, kun yritys lähetti tuotteitaan yritykseen kuulumattoman bloggaajan ”arvosteltavaksi”. Bloggaaja, kiitollisena lahjasta, kirjoitti tuotteesta postauksen ja tuote sai näkyvyyttä. Tästä ilmiöstä kirjoitti mm. Taloussanomat vuonna 2007 otsikolla Yritykset heräilevät blogimarkkinointiin. Vuonna 2010 Mari Koistinen kehotti yrityksiä suurempaan avoimuuteen blogimarkkinoinnissa, […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit Top 21 (4/2011)

Suomen parhaat markkinointiblogit on taas listattu Top 21 -listalle. Listalla on paljon blogeja, jotka ovat olleet mukana jo viime vuoden keväällä tehdyssä ensimmäisessä listauksessa. Kaiken kaikkiaan listalla on piipahtanut 38 blogia. Kuten aikaisemminkin olen todennut lista ei ole absoluuttinen totuus. Kaikkissa taitolajeissa vaikuttaa jonkun verran arvostelijan omat mieltymykset. Olen etsinyt todellista hyötyä lukijalle: perusteltuja vinkkejä […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Miksei asiantuntija uskalla kirjoittaa blogia?

Bongasin Amppareiden tiedeaiheisesta syötteestä Petri Riikosen Tiede-lehteen kirjoittamaan artikkeliin, jossa käsiteltiin asiantuntijan osallistumista nettikeskusteluun. Ilokseni Petri yhdisti luontevasti bloggaamisen nettikeskusteluun ja sosiaaliseen mediaan. Useinhan unohdetaan, että juuri blogit ovat sosiaalisen median aatelia. Siihen ne ilonaiheet sitten loppuivatkin. Muuten kirjoitus oli aika synkkä kuvaus siitä, miten netissä jyllää pseudotiede ja käärmeöljykauppa. Näillä ajatuksilla ei ole mikään ihme, […]