Eye candy

Älä yritä sitouttaa herkkusuita muiden makeisilla, kun he havittelevat sinun tuotteitasi. (Kuva: Flickr.com / Ashiful Haque)

Saadakseen ostajan kukkaron nyörit höltymään kauppiaat jakavat jos jonkinmoista kylkiäistä ja bonusta. Pienellä maistiaisella voi todella olla merkitystä, mutta ei ole ihan sama, miten kampanjoit. Älä vedätä asiakastasi harhaanjohtavilla lupauksilla.

Vaimoni löysi Suomen Lähikauppa Oy:n Me-lehdestä Blå Band -mainoksen, jossa tarjottiin ”upeaa tutustumisetua”. Reklaamissa mainostettiin uusia maustekastikkeita.

Kuluttajaa pyydettiin surffaamaan kampanjasivustolle, jonne syötettiin ilmoituksessa ollut tutustumiskoodi. Sivustolla selvisi, että tutustumisetuna sai alennuksia maksuteeveekanavasta, aikakauslehdestä ja leffavuokrauksesta. Aktiivinen ostajaehdokas koki tulleensa petetyksi. Hän ei päässytkään maistamaan meheviä sooseja.

Miksi siis jakaisit kumppaneittesi tuotteita, kun asiakkaasi odottavat vesikielellä pääsevänsä maistamaan sinun herkkujasi?