I blog...

Säännöllinen päivittäminen on merkki yrityksen elinvoimasta. (Kuva: Flickr.com / alamodestuff)

Ediste lopettaa taas Gugumarkkinointi-bloginsa. Onko gurumarkkinointi sittenkin ajanut kiville? Vai onko bloggaaminen menneen trendin haihatuksia?

Jari Parantainen ilmoitti tänään, että Gurumarkkinointi-blogi lakkautetaan. Tämä on siis toinen kerta, kun gurut lopettavat. Parantaisen perustelut lopettamiselle ovat vakuuttavat – kuten viime kerrallakin. Herää kuitenkin kysymys, onkohan Parantainen itse lukenut blogiaan?

Lokakuussa 2010 blogin uudelleen käynnistämisen syynä oli se, että ihmiset luulivat Edisteen ajautuneen konkurssiin, kun blogi oli lopetettu. Comeback-kirjoituksessaan Parantainen totesikin lopettamisen olleen ”katastrofaalinen virhe”.

Blogi on tehokas markkinointiväline

Gurumarkkinointi-blogin loppuminen ei tarkoita bloggaamisen häviämistä, vaikka sen jälkeen onkin yksi hyvä suomenkielinen markkinointiblogi vähemmän. Päinvastoin, muut markkinointibloggaajat saavat uutta tuulta näppiksiinsä tavoitellessaan ykköspaikkaa markkinointiblogien top 21 -listalla.

Parantainenkin uskoo edelleen blogien voimaan:

Blogi on hyödyllinen kapistus. Se on monessa mielessä tavattoman tehokas markkinointiviestinnän väline. Juuri siksi se on niin petollinen värkki.  – Jari Parantainen

Parantaisen mukaan heidän bloginsa kerää vääriä asiakkaita. Blogin kanssa saa siis olla tarkkana, että se on kohdennettu oikein. Blogin täytyy kiinnostaa valittua kohderyhmää.

Jos blogin tarkoitus on markkinoida, pidä huoli, että se puhuttelee kohderyhmääsi. Lisäksi säännöllisellä bloggaamisella vältyt konkurssihuhuilta.