Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi vähentää työtä ja säästää aikaa

Office Rescue
Järkevä ajankäyttö säästää aikaa. (Kuva: Flickr.com / banspy)
Suurin osa kohtaamistani yrittäjistä ja markkinointivastaavista ymmärtää sisältömarkkinoinnin hyödyt. Oleelliseksi kysymykseksi nousee se, mistä löytää aika sisällöntuottamiselle?

Viimeksi törmäsin tähän tiistaina, kun kävin tapaamassa tilitoimiston toimitusjohtajaa. Tilitoimiston nettisivut toteutetaan WordPressillä, jotta sivustolla olisi helpompi julkaista ajankohtaisia uutisia ja asiakkaita kiinnostavia artikkeleita. Mutta ei nyt, kun ei ehdi.

Kysymys ajankäytöstä oli myös Outi Lammin listalla, kun hän haastatteli minua sisältömarkkinoinnista blogiinsa.

Luonnollisesti, kirjoittamiselle täytyy varata aikaa. Kirjoittaminen käy työstä – harvalle se on nautinto. Hyvällä sisältöstrategialla sisällöntuotantoon nyt käytetty aika vähentää työtä myöhemmin. Artikkelit, listat ja vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin nettisivuilla tai asiakaslehdessä vapauttavat asiakaspalvelijoiden aikaa, kun jokaiselle kyselijälle ei tarvitse erikseen kertoa perusasioita sähköpostitse tai puhelimitse.

Resurssoi säännöllisesti sisällöntuotantoon nyt – jo parin kuukauden päästä ”turhia” kyselyitä tulee vähemmän ja voit keskittyä palvelemaan oleellisemmissa asioissa. Hyvä sisältö myös vetää puoleensa potentiaalisia asiakkaita ja parantaa palvelua nykyisten asiakkaidenkin kohdalla (tarjoaa sitä paljon puhuttua lisäarvoa).

Älä erehdy pitämään markkinointia kuluna tai ajan tuhlaamisena. Jos näin pääsee kiireessä käymään, saattaa toimistollasi olla pian hiljaista. Sisältömarkkinointi on tulevaisuuteen sijoittamista.

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *