Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi vähentää työtä ja säästää aikaa

Suurin osa kohtaamistani yrittäjistä ja markkinointivastaavista ymmärtää sisältömarkkinoinnin hyödyt. Oleelliseksi kysymykseksi nousee se, mistä löytää aika sisällöntuottamiselle? Viimeksi törmäsin tähän tiistaina, kun kävin tapaamassa tilitoimiston toimitusjohtajaa. Tilitoimiston nettisivut toteutetaan WordPressillä, jotta sivustolla olisi helpompi julkaista ajankohtaisia uutisia ja asiakkaita kiinnostavia artikkeleita. Mutta ei nyt, kun ei ehdi.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Köyhä yrittäjä tarvitsee ritarin rohkeutta menestykseen

Taloudellinen ahdinko aiheuttaa stressiä. Tiukilla olevan on vaikea tehdä oikeita päätöksiä tai saada aikaiseksi päätöstä lainkaan. Ajatukset ja tavoitteet on syytä asettaa niin kauas, etteivät tämän hetkiset olosuhteet pääse vaikuttamaan markkinointiratkaisuihin tai muihin investointeihin. Vakavaraisen on helpompi tehdä päätöksiä muistakin kuin taloudellisista syistä kuin taloudellisesti tiukilla olevan. Varattomuus aiheuttaa stressiä, joka puolestaan vähentää tahdonvoimaa.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Aseta tavoitteet ja mittaa sisältömarkkinointiasi

Sisältömarkkinointia voi mitata. Kun asetat tavoitteen, mittaa myös sen toteutumista. Eivät ne isotkaan laivat tuurilla seilaa. Ota esiin viime vuoden tilinpäätöksesi ja erittele, kuinka paljon olet käyttänyt rahaa erilaisiin markkinointikampanjoihin. Arvioi, paljonko mikin yksittäinen investointi on tuottanut yrityksellesi. Jos et osaa sanoa, pohdi, voisiko asiaa mitata jotenkin jatkossa. Periaatteessa helpointa on tietysti kysy asiakkaalta, miten […]