Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Internetin valloitus alkaa yritysblogista

Yritysblogi on yrityksen kotikenttä internetissä. Kaikki alkaa sieltä ja päätyy sinne. Toimivaa internetmarkkinointia ei ole ilman yritysblogia.

Yritysblogia tarvitset, kun

  • haluat markkinoida internetissä,
  • tarkoituksesi on laajentaa läsnäoloasi sosiaaliseen mediaan,
  • suunnittelet sähköpostimarkkinoinnin aloittamista,
  • nettisivustosi tarvitsee hakukoneoptimointia,
  • aloitat Facebook-mainonnan tai
  • AdWords-markkinointisi ei ole tuonut tulosta.

Näissä kaikissa on yhteistä se, että ilman blogia markkinointisi on pelkkää ilmaa. Tottakai voit kirjoitella Facebookiin tai sähköpostikirjeisiin tekstiä ilman blogiakin, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun liikenne pitäisi ohjata sieltä edelleen, blogi toimii hyvänä hubina sisällölle.

Kun sisältöä on tarpeeksi, liikennettä syntyy kuin itsestään. Toisaalta, ostaessasi liikennettä (Facebook-mainonta, Google AdWords) tarvitset sisältöä, johon ohjata kävijät.

Roskasähköpostista tuskin täytyy edes mainita: Olet varmaan itsekin saanut kyllästymiseen asti tyhjänpäiväistä sähköpostimainontaa?

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *