– Onko tuohon saatavissa lisälaitteita? kysyy Facebook-fani. – Verkkokaupassamme myydään lisälaitetta. Värivaihtoehtoina ovat punainen, sininen ja vihreä, vastaa ”ulkoistettu” asiakaspalvelija, ja kivijalkamyymälämme sijaitsee keskustassa. – Mihin asti myymälä on auki, ehtiikö vielä tänään. – Myymälä on auki klo 18 asti tänään, arkisin klo 10 – 18 ja lauantaisin klo 10 – 14, vastaa ostopalveluylläpitäjä. Oli […]
Kategoria: Facebook
Suuryrityksissä on harrastettu ulkoistamista haitaksi asti. Tehokkuuden ja säästöjen nimissä on saatettu siirtää arvokasta tietotaitoa yrityksen ulkopuolelle muistitikkukaupalla tavoitteita saavuttamatta. Saattaa olla, että pahin trendi on ohitettu, kun tehokkaimmaksi uudelleen järjestelyjen keppihevoseksi ymmärretty taloustaantuma alkaa helpottaa. Mikro- ja pk-yrityksissä ulkoistamiseen ei ole ollut tarvetta, kun sisällä ovat muutenkin olleetkin vain välttämättömät toiminnot. Oman osaamisalueen ulkopuolella […]
Kumpi pitäisi perustaa Facebook-sivu vai -ryhmä? Tätä asiaa kysytään ja pohditaan jatkuvasti. Siitä on kirjoitettu monia blogikirjoituksia. Uudelleen ja uudelleen akuutiksi kysymyksen tekee jatkuvat Facebook-päivitykset – mikään ei ole niin varmaa kuin muutokset Facebookissa (uusi globaali sananparsi). Facebook-sivu kannattaa perustaa aina, kun on tarkoitus palvella asiakkaita tai muita sidosryhmiä. Työntekijöille voi perustaa ryhmän, josta voi […]
Facebookiin on perustettu Ei mainoksia kiitos! -sivu. Ryhmällä on lähes tuhat fania. Ihmiset liittyvät faniksi kovin eri syistä, mutta selkeä trendi on se, että mainoksiin ollaan kyllästytty. Tai oikeastaan ei, ihmiset haluavat mainoksia, mutta haluavat itse tilata niitä kohdennetusti – ja päättää siitä, milloin ei enää halua postia. Eli kuluttaja ei halua tulla häirityksi tai […]
Facebook-markkinointi on hyvä ja tehokas markkinointitapa. Se ei mielestäni silti sovi kaikille. Vai miltä kuulostaisi lause: Liity hautaustoimisto Kalmaharjun faniksi*. Yrityksiä on jonkin verran peloteltu sillä, ettei sosiaaliseen mediaan ja erityisesti Facebookiin kannata rynnätä suinpäin. Toki jonkilainen suunnitelma on syytä tehdä siitä, miten Facebookia aikoo hyödyntää, mutta varsinkaan pk-yrityksissä asiasta ei kannata tehdä liian hankalaa. […]