Kategoriat
Facebook

Tallenna Facebook-profiilisi tiedot

Facebook-profiilista voit ladata talteen lähes kaikki tietosi, mm. valokuvat, seinäkirjoitukset ja viestit. Tämä on näppärä toiminto, jos profiilissasi on sisältöä, jonka haluat varmuuskopioida. Lataa profiilitietosi

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Miten voit kehittää blogiasi kävijäseurannalla?

Kävijäseuranta, web-analytiikka on mainio tapa kerätä kävijöistä tietoa ja kehittää blogia – tai mitä tahansa verkkosivua. Minä käytän blogissani Google Analytics -kävijäseurantaa ja Facebook Share Statistic -lisäosaa. Toki blogissa voi tehdä paljon muitakin havaintoja, mutta tilasto on aina tilasto*. Olen kirjoittanut tätä blogia vuoden verran. Virallinen merkkipäivä oli lauantaina 22.1. Uskokaa tai älkää on todella […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Yrittäjä, kamppailetko huomiosta sosiaalisessa mediassa?

Mielenkiintoni heräsi, kun näin YLE Savon nettisivuille artikkelin ”Yritykset taistelevat huomiosta sosiaalisessa mediassa”. Onko markkinointi sosiaalisessa mediassa taistelua? Minusta kamppailu- ja taistelu-sanat sopivat erittäin huonosti sosiaaliseen mediaan. Onneksi Facebook- ja Twitter-käyttäytyminen todellisuudessa harvoin muistuttaa tappelua – onhan sitäkin tietysti nähty, esimerkkinä surullisen kuuluisa tapaus Nestle.

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Onko sosiaalista mediaa ilman Facebookia?

Facebook on ollut Suomessa sosiaalisen median synonyymi koko olemassaoloaikansa. Facebook on ykkönen koko maailmassa. Facebookin suosion myötä pienemmät yhteisöpalvelut, kuten englanninkielinen uutisjakopalvelu Digg, ovat joutuneet supistamaan toimintaansa. Tietoviikon mukaan Digg saneeraa kengänjälkiä takalistoon reilulle kolmannekselle työntekijöistään. Kesällä samankaltaisia uutisia kuulimme MySpacesta. Ehkä ei kuitenkaan ole kysymys palkästä Facebookin jyräämisestä, sillä monella palvelulla on ollut ajallinen […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Seuraa sisältöjä ja sosiaalista mediaa

Internet-markkinoinnin vahvuus on seurattavuus. Klikkaukset, liikenteen lähteet ja suosituimmat sisällöt on helppo todeta erilaisilla kävijäseurantatyökaluilla. Sosiaalisen median seurantaan kannattaa liittää myös muiden tuottaman sisällön seuranta. Erityisesti omasta yrityksestä ja sen tuotteista ja palveluista käytävää verkkokeskustelua on syytä seurata. Riippumatta siitä, seuraatko internet-keskusteluja, yrityksestäsi ja tuotteistasi kuitenkin keskustellaan. Internet-hälytykset Kirjoitin viime helmikuussa Digitaalinen jalanjälki -sarjassa internet-hälytyksistä. […]