Kategoriat
Bloggaaminen

Mistä löytyy blogille napakka nimi?

Blogin nimeäminen on yllättävän haasteellista. Siksi kaikki vinkit, jotka auttavat ristimisessä, ovat yleensä tarpeen. Vaikeinta blogin nimeämisessä ei yleensä ole se, ettet keksi yhtään hyvää nimeä, vaan se, että kaikki hyvät tuntuvat olevan jo käytössä. Tärkeimpänä asiana pidän sitä, että nimi olisi samankielinen kuin tulevat blogikirjoitukset. Jos aiot blogata suomeksi, ei kannata antaa blogille vaikeaa […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Miksi ihmeessä aloitit bloggaamisen?

Kysypä itseltäsi välillä, miksi oikeastaan teet tätä? Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet siirtymässä tuuribloggaamisesta tavoitteelliseen julkaisemiseen. Olet ehkä jo ennen ensimmäistäkään julkaisua asettanut itsellesi ja blogillesi näpsäkät tavoitteet. Työn touhussa tavoitemäärittelysi on saattanut unohtua pöytälaatikkoon tai peräti konsultin arkistoon. Kun olet löytänyt sen, sitä voi joutua täsmentämään tai on sopiva hetki kokonaan muuttaa kurssia.

Kategoriat
Bloggaaminen

Mannisen lääke tekstihalvaukseen

Bloggaajalle voi iskeä kirjoittajan blokki. Halvaus käy helposti ylitsepääsemättömäksi. Ongelma on niin yleinen, että siitä on kirjoitettu hyllymetreittäin kirjoja ja nettikin on pullollaan ohjeita sen välttämiseksi tai siitä toipumiseksi. Kirsti Manninen antoi yhden vinkin Puheen Aamu -ohjelmassa. Mannisen mukaan kirjoittamisessa on tärkeää se, että tekstiä syntyy. Myöhemmin on se aika, jolloin kriittisesti editoidaan.

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Sosiaalinen media

Herätä uinuvat tykkääjät Facebookissa

Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Blogimarkkinointi! Blogimarkkinointi?

Mitä on blogimarkkinointi? Nyt menee sanat sekaisin sukkelammallakin terminologilla. Yritetäänpä selvittää. Vielä muutama vuosi sitten blogimarkkinoinnilla tarkoitettiin sitä, kun yritys lähetti tuotteitaan yritykseen kuulumattoman bloggaajan ”arvosteltavaksi”. Bloggaaja, kiitollisena lahjasta, kirjoitti tuotteesta postauksen ja tuote sai näkyvyyttä. Tästä ilmiöstä kirjoitti mm. Taloussanomat vuonna 2007 otsikolla Yritykset heräilevät blogimarkkinointiin. Vuonna 2010 Mari Koistinen kehotti yrityksiä suurempaan avoimuuteen blogimarkkinoinnissa, […]