Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blekko-hakukone pyrkii välttämään hakukoneoptimoidut tulokset

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa. Optimoinnista johtuen hakukoneiden tuloksia pidetään keinotekoisina. Tulosten kärjessä ovat ensin Googlelta ostetut mainokset, eli yleensä kolme ensimmäistä sponsoroitua linkkiä. Loput tulokset ovat niin sanottuja luonnollisia tuloksia. Google hallitsee melko suvereenisti hakukonemarkkinoita. Googlen osuus on tutkimuksesta riippuen ollut 70 – 90 prosenttia kaikista hauista. Suomessa prosenttiluku taitaa olla jopa yli 90. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Aitoa tai mielikuvitusta – kuvakin on sisältöä

Kuvat ovat tärkeää sisältöä – valokuvat, piirrokset, maalaukset, kaaviot, yms. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta tahattomasti tai tarkoituksella voi valehdella enemmän kuin miljoona sanaa.

Kuvien vaikutus voi olla suuri ja yllättävä. Siksi niitä on syytä käyttää harkiten.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Kuinka käyttää verkkomarkkinointia maailmanlaajuiseen myyntiin

Johdetaan yritystä sitten kodin autotallista maaseudulla tai La Défense-tornien joukossa olevasta toimistosta, on internetmarkkinoinnista viime vuosien aikana tullut olennainen väline. Netin ansiosta yritykset saavuttavat asiakkaita kaikkialla maailmassa ja erittäin kohtuullisin kustannuksin verrattuna internetin ulkopuolella tapahtuvaan, erilaisille markkinoille pääsyyn. Pelkästään tästä syystä suurimmat tuotemerkit – Pepsistä Hermès:en ja American Apparelista Promodiin – ovat lisänneet verkkonäkyvyyttään huomattavasti, vastaten näin internetin käyttäjien määrän […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Seksiä, klikkauksia ja rock ’n’ rollia

Otsikon on sisällettävä seksiä ja viihdettä, jotta se saisi paljon klikkauksia. Aristoteleen kantapää -ohjelmassa (11.6.2010) oltiin huolestuneita perinteisen journalismin kuolemasta klikkausten kustannuksella. Internetissä informatiivisuus saa huutia ja isoja klikkauslukuja on kiva esitellä mainostajille. Onko informatiivisella otsikolla tulevaisuutta?