Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Segmentoi ja löydä markkinarakosi

Segmentointi, eli kohdentaminen, on välttämätöntä, jotta markkinointisi voisi onnistua. Ilman kohderyhmän määrittelyä on mahdoton laatia markkinointiviestiä, joka todella uppoaa yleisöön. Itse asiassa segmentointi on koko liiketoiminnan ydin. Segmentoinnin suurin ongelma on luopumisen tuska. Todellisuudessa se on kuitenkin mahdollisuus. Kun valitset jonkun kohderyhmän, koko liiketoimintasi lähtee kyseisen segmentin palvelimisesta. Nyt tiedät kenelle myyt.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miten saan markkinointiviestini perille?

Johdonmukaisuus ja sopiva toistaminen ovat sisältömarkkinoinnissa oleellisia elementejä. Tässä muutama arkkipiispanvaalin opetus markkinointiviestintään. Pohdimme kirkkoherra Martti Hirvosen kanssa, mikä teki Miikka Ruokasesta vahvan haastajan Kari Mäkiselle viime kevään arkkipiispanvaalissa. Martti seurasi vaalia tarkasti ja oli mukana kaikissa vaalipaneeleissa, keskustelijana. Martin mukaan Ruokasella oli selkeät vaaliteemat, joita hän jankutti paneelista toiseen. Tämä vei, vaalin mustana hevosenakin […]