Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Onko kohderyhmäsi huonompi kuin naapurin?

Voiko sinun asiakaskuntasi olla huonompi jonkun toisen? Voisiko toisella toimialalla tienata leipänsä helpommin? Eräs erikoishammasteknikko ei ymmärtänyt hampaattomien olevan jopa parempi segmentti kuin kellottomien tai koruttomien. Hän vertaili bisnestään tuttuun kultaseppään: Kyllä kultasepän liikkeellä on helppoa, kun sen asiakkaita ovat kaikki kaupungin asukkaat. Minun asiakkaita on paljon vähemmän, kun palveluitani tarvitsevat vain ikäihmiset ja niistäkin […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Tarjoukset eivät toimi Facebookissa

– Matkatoimiston myynti romahti, kun fanimäärä kasvoi Facebookissa. Näin kertoi tiistaina 3.4.2012 Savon Sanomien haastattelema myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Taloussanomat otsikoi aiheen melko raflaavasti: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”. Ymmärrän vetävän otsikon tärkeyden, mutta eikö nyt yleistetty vähän liikaa? Todellisuudessa kysymys on siitä, että sosiaalisessa mediassa saa mitä tilaa. Jos fanit ovat tykänneet erikoistarjousten ja etujen […]