Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan ei mennä ostoksille

Sosiaalinen media ei ole paikka, josta ensisijaisesti etsitään ostettavaa. Siksi yrityksellä pitää olla erikseen paikka, jonne löydetään ostoksille. Kaupanteko alkaa yleensä tiedonhankinnalla hakukoneesta. Tärkeää silloin on saada ”kauppapaikka” hakutulosten kärkipäähän. Tässä on Facebookilla, Twitterillä, Google plussalla ja LinkedInillä statistin rooli – ei merkityksetön, mutta vähäinen. Yhteisöpalveluilla on oma roolinsa ostoprosessissa. Nuoremmilla ikäluokilla merkitys on suurempi, […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Karkaako markkinointiviestisi käsistä?

Kun järjestät bileet ja ilmoitat siitä kavereillesi sosiaalisen median kautta, bileissäsi saattaa olla kymmenittäin ”kutsumattomia” vieraita. Iisalmen Sanomat kirjoittivat (netti)pääkirjoituksessaan 24.2.2010, kuinka jättibileet karkaavat helposti käsistä. Pienet hipat saattavat paisua ongelmallisiksi megabileiksi, kun sadat ihmiset saavat viestin kaupungin ykkösjuhlista. Bileiden järjestäjille tämä on siis todellinen ongelma, mutta markkinoinnin kannalta houkutteleva mahdollisuus. Voisiko palveluni ja tuotteeni […]