Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Miten satunnaisista surffaajista sitoutetaan seuraajia? – 6 keinoa koukuttaa lukijat

Bloggaaja on julkaisija, jonka tavoitteena on kerätä sitoutuneita seuraajia. Satunnaisia surffaajia on helppo pyydystää hakukoneoptimoinnilla tai mainonnalla, mutta kunnolla koukuttaminen onkin paljon haastavampaa. Englanninkielessä käytetään sitouttaminen (engagement) -sanaa. Minä tykkää koukuttamisesta. Koukkuun tarttunutta, eli sitoutettua, pitää kai kutsua sitoutuneeksi (tai saaliiksi tai vonkaleeksi). Oleellista on saada lukijat uudelleen ja uudelleen blogin pariin. Asiaa voi tietysti […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Montako sanaa on tarpeeksi blogipostaukseen?

Hakukoneoptimoinnista kiinnostuneet bloggaajat seuraavat silmä kovana, miten Google fiksaa algoritmiaan suosimaan aina vaan pidempiä tekstejä. Muutama vuosi sitten suositukset olivat 300 – 500 sanaa. Nyt puhutaan jo tuhannen ja yhden sanan tarinoista. Pitäisikö tekstin olla yli 1200 sanaa? Osa bloggaajista on sitä mieltä, että Googlen algoritmeille voi antaa piut paut. Osa voi ja osa ei. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Huomasitko edes katsovasi mainosta?

50-luvulla järjestettiin elokuvateattereissa elokuvamatineoita, joissa näytettiin kotirouville 10 – 15 minuutin mainoselokuvia. Tuntuu hullulta, että joku katsoisi mainoksia ihan vapaaehtoisesti. 50-luvulla tämän kai saattoi selittää uutuudenviehätyksellä, mutta miten ihmeessä se voisi toimia 2010-luvulla. MTV3-kanavilla pyörivä Löytäjät-ohjelma kulkee elokuvamatineoiden jalanjäljissä. Löytäjät on pelkkä mainos, joka on tehty niin taitavasti, ettei katsoja ymmärrä edes katsovansa kahdenkymmenen minuutin mainosta. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Maitokauppa digitalisoituu

Mennyt maailma kamppailee olemassaolostaan viimeisissä kuolinkouristuksissaan. Sanomalehtiväki yrittää vakuuttaa, että mainoseuroja kannattaa syytää printtimainontaan. – Mainonta sosiaalisessa mediassa on houkuttelevaa siksi, että ihmiset kyllä viettävät paljon aikaa somessa. Mutta mainoskanavana se ei vielä Suomessa toimi. (Sanomalehtien Liiton kuluttaja- ja mediamarkkinoinnin johtaja Sirpa Kirjonen. Markkinnointi & Mainonta)

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kuluttajat pitävät printtimainonnasta

Printtimainonta on kuluttajien suosikki (Markkinointi & Mainonta. 27.1.2015). Sanomalehtien Liiton tutkimuksen mukaan me haluamme ”ottaa vastaan” mainoksemme paperisena. Yritykset ovat niin tyhmiä, että silti kiusaavat meitä digitaalisesti sosiaalisessa mediassa ja mobiilissa. Minäkin pidän printtimainonnasta, koska se ei häiritse juuri yhtään. Mainoksia ei yleensä tarvitse edes vilkaista, kun ne ovat säädösten mukaisesti eroteltuna ”journalistisista” aineistosta. Sitä paitsi luen tosi […]