Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Kuinka käyttää verkkomarkkinointia maailmanlaajuiseen myyntiin

Johdetaan yritystä sitten kodin autotallista maaseudulla tai La Défense-tornien joukossa olevasta toimistosta, on internetmarkkinoinnista viime vuosien aikana tullut olennainen väline. Netin ansiosta yritykset saavuttavat asiakkaita kaikkialla maailmassa ja erittäin kohtuullisin kustannuksin verrattuna internetin ulkopuolella tapahtuvaan, erilaisille markkinoille pääsyyn. Pelkästään tästä syystä suurimmat tuotemerkit – Pepsistä Hermès:en ja American Apparelista Promodiin – ovat lisänneet verkkonäkyvyyttään huomattavasti, vastaten näin internetin käyttäjien määrän […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Verkkokirjoittajan hakukoneoptimointi: Luettavaa ja rehevää tekstiä

Miten verkkoon pitäisi kirjoittaa, jotta hakukoneet löytäisivät tekstisi – olipa työn alla blogikirjoitus, uutinen tai lehdistötiedote? Verkkokirjoittamiseen pätee samat säännöt kuin mihin tahansa kirjoittamiseen. Tässä kuitenkin joitain vinkkejä verkkotekstin hakukoneoptimoimiseen. Google rakastaa sisältömarkkinointia -kirjoituksessa kehotin julkaisemaan usein ja paljon. Runsauden lisäksi verkkokirjoittamisessa on olemassa joitan seikkoja, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Otsikot, väliotsikot, linkit, ilmaisun runsaus […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google rakastaa sisältömarkkinointia

Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kilpailuetua vai perusasioita?

Suomi on internet-käytön kärkimaa, mutta suomalaiset pk-yritykset ovat pahasti jälkijunassa internetin hyödyntämisessä markkinoinnissa. TNS Gallup Digitalin tekemän tutkimuksen mukaan vain 4 prosenttia suomalaisista yrityksistä on hyödyntänyt sosiaalista mediaa markkinoinnissaan. Tilanne on kuin vanhassa vitsissä, mutta nurin kurin ruotsalaisten ja norjalaisten hyväksi. Muissa pohjoismaissa ollaan paljon aktiivisempia – ruotsalaisyrityksistä 25 prosenttia ja norjalaisista pk-yrityksistä jopa 30 […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: RSS-syöte

RSS (Really Simple Syndication) on syöte tai joukko syötemuotoja, joita käytetään usein päivittyvän sisällön julkaisemisessa. RSS:n avulla voit tilata blogeista tai uutissivustoilta syötteen, jota voit lukea erillisessä syötteenlukijassa tai internet-selaimella.  Tilaamalla syötteen voit seurata haluamasi blogin tai sivuston  päivittymistä  käymättä jatkuvasti tarkistamassa, onko jotain uutta tarjolla. Syötteitä tukevat sivustot tuntee muun muassa siitä, että selaimen […]