Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Teatterissa kävijä on maksava asiakas

Toisin kuin internetissä, teatterissa kävijä tarkoittaa tuloja. Internet-markkinoinnissa pyritään lisäämään kävijämääriä, vaikkei se olekaan lopullinen päämäärä. Teatterille kävijämäärien lisäämisen pitäisi olla ykköstavoite. Paikallislehti Turkulainen otsikoi raflaavasti Turun kaupunginteatterin viime vuoden kävijämääristä: Kaupunginteatterin kävijäkato oli tavoite.

Kategoriat
Bloggaaminen

Bloggaa kävijämäärät nousuun

Blogi on tehokas tapa kerätä kävijöitä nettisivuillesi. Jos blogi on ”kauppapaikkasi”, asiakkaat ovat jo perillä, mutta, jos on tarpeellista, voit ohjata heidät nettisivuillesi tai verkkokauppaasi. Hakukoneet, erityisesti Google, suosivat sivustoja, joilla on paljon sisältöä ja jotka päivittyvät säännöllisesti. Sehän on juuri blogin idea. Blogin vahvuus on siis näkyvyys hakukoneissa. Näkyvyys hakukoneissa puolestaan tuo sivustolle kävijöitä. […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Aseta tavoitteet ja mittaa sisältömarkkinointiasi

Sisältömarkkinointia voi mitata. Kun asetat tavoitteen, mittaa myös sen toteutumista. Eivät ne isotkaan laivat tuurilla seilaa. Ota esiin viime vuoden tilinpäätöksesi ja erittele, kuinka paljon olet käyttänyt rahaa erilaisiin markkinointikampanjoihin. Arvioi, paljonko mikin yksittäinen investointi on tuottanut yrityksellesi. Jos et osaa sanoa, pohdi, voisiko asiaa mitata jotenkin jatkossa. Periaatteessa helpointa on tietysti kysy asiakkaalta, miten […]