Saadakseen ostajan kukkaron nyörit höltymään kauppiaat jakavat jos jonkinmoista kylkiäistä ja bonusta. Pienellä maistiaisella voi todella olla merkitystä, mutta ei ole ihan sama, miten kampanjoit. Älä vedätä asiakastasi harhaanjohtavilla lupauksilla. Vaimoni löysi Suomen Lähikauppa Oy:n Me-lehdestä Blå Band -mainoksen, jossa tarjottiin ”upeaa tutustumisetua”. Reklaamissa mainostettiin uusia maustekastikkeita.
Avainsana: mainos
Turkulainen kesäkahviloitsija on liimannut kahvikärrynsä kylkeen humoristisen, mutta ikävän negatiivisen, lauseen: ”Se sataa koht kumminki”. Lause näkyy vain silloin, kun kahvila on suljettu. Siitä huolimatta tai juuri siksi se voisi olla huokuttelevampi, jotta ihmiset kiinnostuisivat palaamaan paikalle poutasäällä.
Hakusanamainonta, esim. Google AdWords, on maksettua mainontaa, jolla saadaan kävijöitä nettisivuille. Mainokset näkyvät hakutulosten yläpuolellä ja niiden oikeassa reunassa. Mainoksia on myös erilaisilla nettisivuilla ja Gmail-sähköpostissa. Kysymykseeni, onko hakusanamainonnasta hyötyä, voisi vastata kysymyksellä: Onko kotisivujesi kävijöistä hyötyä? Tottakai, kävijäthän ovat potentiaalisia asiakkaita. Jos kotisivuillasi ei ole kävijöitä, tuskin saat sitä kautta yhtään yhteydenottoa ja ostavia […]