Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kirjanpitäjän sisältömarkkinointia

Viranomaislomakkeissa on hankalia kysymyksiä, kun viskaali selvittää yrittäjän tuloja. Kirjanpitäjä keräisi kävijöitä ja sitouttaisi asiakkaitaan jakamalla kohdennettuja neuvoja lomakeviidakkoon eksyneelle. Täyttelin yrittäjälomaketta lastenpäivähoitomaksua varten. Minulle tuli tenkkapoo viimeistään siinä vaiheessa, kun kysyttiin viimeisintä vahvistettua tilinpäätöstä. Yritin selvittää asiaa Google-haulla turhaan. Turvauduin kirjanpitäjääni. Sainkin nopeasti vastauksen, ettei minulla ole vahvistettua tilinpäätöstä. Vahvistettu tilinpäätös koskee vain osakeyhtiöitä, […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Kaventaako sosiaalinen media?

Onko internet ja sosiaalinen media uhka henkilökohtaisille tapaamisille ja kyläilylle? Tällaisia uhkakuvia on piirrelty internetin alusta asti – ehkä koko sähköisen viestinnän historian ajan. Keskustelupalstat ja chatit ovat herättäneet epäilyksiä siitä, että nuoriso syrjäytyisi ja jämähtäsi omiin virtuaalibunkkereihinsa. Nyt, kun keski-ikäisetkin ovat löytäneet sosiaalisen median (ainakin Facebookin), meidätkin kai pitää tilastoida riskiryhmään. Aihe nousi esille […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: Ravintolasi arviointipalveluihin

Ravintoloille ja kahviloille on olemassa useita palveluita, joihin voi ilmoittaa ravitsemusliikkeensä asiakkaiden arvosteltavaksi. Tällaiset palvelut ovat mielestäni parasta, mitä sosiaalinen media tarjoaa. Palvelussahan tavoitellaan molemmin puolista hyötyä, sekä asiakkaan että ravintoloitsijan. Ravintoloitsijalta vaaditaan jonkin verran rohkeutta asettaa ruokansa ja palvelunsa vapaasti arvioitavaksi. Tosiasia kuitekin on, että ravintolasi on joka tapauksessa muiden arvioitavana ja tieto siitä […]