Yleensä siinä vaiheessa, kun yrittäjä on kyllästynyt firmansa visuaaliseen ilmeeseen tai muuhun viestiin, asiakaskunta ei vielä edes tunnista sitä. Toisaalta yrityksen tai tuotteen viesti voi olla vääränlainen, eikä asiakas ymmärrä kuuluvansa kohderyhmään. Coca-Colan kuuluu olla punaisessa tölkissä ja perinteikkäällä urheiluseuralla on perinteikäs logo. Muutosta ei kannata tehdä muutoksen vuoksi. Toimivaa ei tarvitse korjata. Uudistukset saavat osakseen […]
Avainsana: visuaalinen suunnittelu
Visuaalinen suunnittelu ja mainoslauseiden muotoilu on helppo havaita luovaksi työksi – työksi, jossa parhaiten pärjäävät luovat nerot. Sisällöntuottaja – henkilö, joka takapuoli ruvella näpyttelee artikkeleita, blogitekstejä, kausijulkaisuja ja konseptisuunnitelmia – ei ole luova. Hänen työnsä on pelkkää perspiraatiota. Katsoin TED.comista Kirjailija Elizabeth Gilbertin esityksen luovuuden hoitamisesta. Hänen kirjansa ”Eat, Pray, Love” – jota en ole […]